628CSI schreef:?... ik zou na zoveel goede adviezen niet zo eigenwijs blijven en er toch maar voor kiezen om een duurdere/goeie wagen te zoeken.Die worden er hier regelmatig aangeboden.
Mijn huidige Porsche is ook zo'n exemplaar. Duurder en minder kans op mankementen.
Echter.....
Mijn vorige rode Porsche was een heel ander verhaal. Denk op zich wat teveel betaald gezien de staat van onderhoud maar ze had wel karakter en met de 5.5k die ik bij moest leggen voor mijn huidige exemplaar kun je een heleboel onderhoud plegen. Bij die rode is de kop eraf geweest en als laatste de pakking van het oliehuis lek zodat de olie er in een straaltje onderuit liep op zich een reparatie van slechts 300 euro maar de maat was vol...
De huidige eigenaar is er erg blij mee maar moest wel een nog een versnellingsbak wissel uitvoeren. Is hij 2 dagen mee bezig geweest en 300 aan kosten. Mij had dat natuurlijk wel meer gekost dan die 300 euro maar zeg 1000 euro was het denk ik wel gefixed. Was er nog ruim 4500 euro budget over voor ander onderhoud.
Voor mijn huidige Porsche heb ik ook nog wensen maar wil ik wel investeren?
Er zitten wat te kleine bandenmaat op en eigenlijk zou ik wel winterbanden willen maar is het nodig?
Kan ook de Saab pakken als het glad is. Kosten zomerbanden ca 500 en winterbanden 600.
Maar er zijn ook andere zaken... De bestuurdersstoel wil ik eigenlijk wel laten repareren. Kan vrij goedkoop voor ca 100 euro pus 2x 200 km rijden en tijd. Misschien dichterbij iemand zoeken ik weet het niet.
Maar eigenlijk zou ik mijn schaarse euro's aan iets anders moeten besteden van de Porsche.
Onder aan de bestuurders portier komen roestblaasje....
Hoe pak je zoiets aan?
Gewoon gaan schuren of toch een bedrijf inschakelen.
Of op zoek naar een roestvrije portier etc.
Kortom ook de duurdere Porsche geeft zorgen en minder makkelijk om aandachtspunten te negeren.
Bij een 1250 euro auto zou het mij een zorg zijn of die lekt of een beetje roest.
Zelf fixen geeft minder financi