Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

do 09 apr 2009, 07:42

mfzandman schreef:Wel eens gedacht aan een injector die niet goed werkt???


Ja inderdaad je injector kan ook vies zien en dan loopt hij ook op 5 poten

haal ze er alle maal uit breng ze weg en laat ze reinigen

kost rond de 120,-tot 130,- euro

Succes Groetjes Tom

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

vr 10 apr 2009, 17:46

Morgen weet ie meer. kom je ook mee Graad ? dan kunnen we nog ff over die twee e24igers lulle. :biggrin:

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

vr 10 apr 2009, 18:44

Graad, gaat niet mee, die moet werken.... Toon gaat wel mee.. zie je morgen

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

vr 10 apr 2009, 19:10

moet morgen werken inderdaad(ff mn e24 terug verdienen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )anders had ik graag meegegaan hein,maar als ik m heb mag je wel op de koffie komen hoor(en eerder ook wel hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)kan je mn e23 en e12 bewonderen ;)

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 11:44

Na wat gepruts is het dus niet de kabelset en ook niet de ontsteking en de bougie wordt wel nat. toen de vonk gecontroleerd en die was erg zwak. Dus misschien toch de bobine?
Succes Robert.

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 12:30

Hoorndol word ik ervan...

hij krijgt idd maar een kleine vonk. wat is er intussen vervangen? de bougie,bougiekabelset,rotor,verdelerkap (zelfs een ander ontstekingshuis geprobeerd). het enige wat niet vervangen is, is de bobine kabel, omdat deze niet pastte (zat een andere steker aan).

Het kan dus deze bobine kabel zijn, of de bobine zelf. vraag is echter wel waarom cilinder 2 dan niet loopt...

Het wordt tijd voor een 'echte' automonteur, want nu is bij mij de kaas op....

Hein nog bedankt voor je tijd, koffie komt nog een keer...... :lol:

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 12:48

wist hein t ook niet robbert :?: :?:

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 15:41

gelukkig heeft ie meer verstand van kippen....







Geintje Hein :ziplip:

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 15:50

Heb je wel een goede massa aansluiting van de carrosserie naar het blok en weer terug? Die aansluitingen of massastrips zijn ook wel eens slecht. Je kunt het ook meten met een multimeter.....

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 17:18

Goed opgemerkt Zandman. Het kan ook een medeoorzaak zijn. bijv. bobine maar net, massa maar net en je zit op het randje. (probeer een extra massakabeltje erop zo gebeurd en je weet meteen of het werkt)

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 17:23

massa kabel van motor naar chassis ?

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 18:06

Ja rover gewoon een 2,5 kwadraat kabel (die groene op je ontsteking die dikte) 2 ogen eraan knijpen en onder een klepdekselmoertje(M6) leggen en de andere aan het chassis(niet op de lak want dan heb je nog geen massa.
De bougie iets krapper heeft niet geholpen?
Hein

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 18:13

2,5 kwadraat is ook de dikte van je huis installatie draad (maar niet de zwarte).

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 18:17

Geldt niet voor woonwagenbewoners :mrgreen: :mrgreen:

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 18:21

Inderdaad. Het is niet die uit de lantaarnpaal.

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 18:38

Vreemd dan wel genoeg vonken voor de overige cylinders??
Denk dat er geen compressie genoeg is op die cylinder, dan komt hij niet aan zijn ontsteking temperatuur. en te weinig druk.

Druk verlies kan van alles zijn een klep die niet goed sluit, een gat in je zuiger, compressie veren stuk.


Hoop dat het iets lullig is.

Bart

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 19:52

tis wel gebeurt na t stellen van de kleppen,zou t daar mee te maken kunnen hebben :?: zou de klep dan niet goed sluiten :?:

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 21:51

Heb ik ook al aan zitten denken, wellicht is een van de conische ringen verschoven ? (en dan waarschijnlijk de uitlaatklep want de bougie is nat, dus inlaatklep opent)

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 23:02

Ik heb ook wel eens een natte uitlaatklep...... :mrgreen:

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

za 11 apr 2009, 23:03

Bartlap schreef:Vreemd dan wel genoeg vonken voor de overige cylinders??
Denk dat er geen compressie genoeg is op die cylinder, dan komt hij niet aan zijn ontsteking temperatuur. en te weinig druk.

Druk verlies kan van alles zijn een klep die niet goed sluit, een gat in je zuiger, compressie veren stuk.


Hoop dat het iets lullig is.

Bart


Net wat Cees zegt, waarschijnlijk staat je uitlaat zo strak dat hij open blijft staan dus hoor je niks klapperen, maar ook geen compressie!! nog maar eens ckecken, ontsteking volgorde 1-5-3-6-2-4 bij een zes cylinder.

Goed kijken de nokken moeten allebei "omhoog" staan en dan moet je minimaal 0,3 mm speling hebben, en zo zes keer.

Check ook je smeerolie of dit niet meer geworden is of naar benzine stinkt??
anders ook maar even verversen.

Bart

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

zo 12 apr 2009, 00:17

GVD nog geen oplossing ...........jammer , maar iedereen denkt met je mee rover. Ik kom thuis en eerst ff kijken of rover zijn probleem is opgelost. Was er nog een forum van ene V ????????? Ha Ha we zijn em lweer vergete ..............

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

zo 12 apr 2009, 00:28

Cees heeft de kleppen gesteld en toen liep ie als een tierelier en daarna begon het ge ouweh. dus eenvoudig is het niet. Compressie meten is misschien toch niet verkeerd.
Cees, heb je nog een idee wat rover kan proberen.

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

zo 12 apr 2009, 08:17

ja,toen we bij cees weg reden,liep ie perfect,na een kleine 100 km begon t geouweh..r.maar boven de 2200 toeren loopt ie netjes,maar komt natuurlijk omdat t cil.5 is(die is voor trekkracht/hoge toeren)
toen rover de bougie en kabels enzo vervangen had,liep ie iets beter,als ie m start loopt ie op 6 maar springt na wat gas geven op 5/5.5 :?: :?:
hoop dat t niet veel is(na bij cees te zijn geweest,was rover zoooooooo blij met zn e23 :crybaby: :crybaby: want 1of andere flapdrol uit helmond had gezegt dat zn motor op was,nou dus niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!,en dan nu dit raadsel?)
denk dat t niet veel is,maar wat :think: :think: :confused2: :confused2: :dontknow: :dontknow: :dontknow: ik dacht een tuimelaar,gelukkig niet voor m(al wees t daar wel op,heb t zelf 2x meegemaakt met een e34,en ook cil 5 :o )bougie en kabel enzo niet,ontsteking ook niet,zou t dan toch een klep kunnen zijn :idea: :idea:

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

zo 12 apr 2009, 08:21

graad schreef:ja,toen we bij cees weg reden,liep ie perfect,na een kleine 100 km begon t geouweh..r.maar boven de 2200 toeren loopt ie netjes,maar komt natuurlijk omdat t cil.5 is(die is voor trekkracht/hoge toeren)
toen rover de bougie en kabels enzo vervangen had,liep ie iets beter,als ie m start loopt ie op 6 maar springt na wat gas geven op 5/5.5 :?: :?:
hoop dat t niet veel is(na bij cees te zijn geweest,was rover zoooooooo blij met zn e23 :crybaby: :crybaby: want 1of andere flapdrol uit helmond had gezegt dat zn motor op was,nou dus niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!,en dan nu dit raadsel?)
denk dat t niet veel is,maar wat :think: :think: :confused2: :confused2: :dontknow: :dontknow: :dontknow: ik dacht een tuimelaar,gelukkig niet voor m(al wees t daar wel op,heb t zelf 2x meegemaakt met een e34,en ook cil 5 :o )bougie en kabel enzo niet,ontsteking ook niet,zou t dan toch een klep kunnen zijn :idea: :idea:




Check de speling van beide kleppen van cylinder 2!!

Bart

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

zo 12 apr 2009, 08:30

ja rover,ff meten

@bart,iets of wat verschil mag er wel zijn of niet :?:
Laatst bijgewerkt door graad op zo 12 apr 2009, 09:16, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie