Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
Plaats een reactie

Re: scheiding...

ma 23 jan 2012, 14:49

Ik ben ook benieuwd, graad.

Ik had net een weekje rust in huis na een goed gesprek.
En gisteren pakte ze zomaar een velletje van mijn bureau af en sloot zich op op de badkamer om het te lezen.
Het was mijn lijstje van 2 weken terug waarom ik dacht dat mijn zoontje beter bij mij af is dan bij haar.

Nu is ze weer pissig en heeft onze afspraak bij de relatiebemiddeling weer afgezegd (2e keer met 2 pogingen).
Nu wil ze denk is stelselmatig mij de kans geven de dingen te doen die ik op de lijst heb aangegeven en dan mijn falen proberen te registreren.
:clap: :clap: :clap:

Ik krijg na 5 jaar de kans de opvoeding van mijn zoon wat meer te sturen.
Geen 5x in de week meer friet!
Ik ag iedere avond zonder tegenwerking proberen zijn tandjes te poetsen (als je geen zin hebt, hoeft dat toch niet....)
Hij mag uit logeren...

Dus ik wil komend weekend een avondje bij oma slapen met hem. Heeft hij nog nooit gedaan, omdat Tamara mijn moeder niets vindt.
Al zou hij toch aan haar worden toegewezen straks, dan kan ik hem in ieder geval deze periode nog wat meegeven.

Ik kan niet ontkennen dat ze van hem houdt, maar onze opvoedstijlen liggen mijlenver uit elkaar en voor de vrede in huis heb ik de mijne nooit durven doorzetten.

Dus Graad...
Als je binnenkort tijd hebt, kom ik met Lucas jouw bolides bewonderen.
Ik probeer vrijdag en zaterdag hem voor mezelf te hebben. ;-)

ma 23 jan 2012, 16:19

je moet ze

ma 23 jan 2012, 16:31

Helaas... als de kleine uit logeren gaat bij oma, ga ik mee.
Ik zag mijn moeder ook te weinig.

Enne.. pas na de scheiding zou dat een optie kunnen zijn.
Voor die tijd wil ik echt niet geregistreerd staan met losse handjes.
Na die tijd trouwens ook niet als het mogelijk is.

Ik zal nooit aanvallen, maar ik zal me zeker verdedigen straks.
Nu hou ik me nog in voor mijn zoon. Ik blokkeer alleen wat harder als ik het aan zie komen, want waarom zou ik zachtjes blokkkeren als zij aanvalt?
Terug aanvallen doe ik momenteel meer met plannen.

Ze kan zo lief zijn. En ik heb nog steeds het idee dat als ze toegeeft therapie te kunnen gebruiken dat we er uit kunnen komen. En dat doe ik dan ook voor mijn zoon.
En als niet, dan wordt het inderdaad een vechtscheiding. Ik stel me redelijk op, dus hoe onredelijker zij is, des te beter ik het vind. 8-) 8-)
Ik ga ervan uit dat de rechter ook kijkt voor het kind wie het meest welwillend tegenopver de ander staat.

ma 23 jan 2012, 17:15

Ik ben bang dat dat een illusie is,in principe gaat een kind bij een scheiding naar de moeder.Ik heb dat gevecht om mijn dochter lang geleden ook gevoerd.Of je moet kunnen aantonen dat je kind zwaar verwaarloosd wordt,de moeder een junk is,thuis de hoer speelt of psychie's helemaal van het padje is.Misschien is het laatste een optie :lol: ,algemeen bekend dat dergelijke klachten vaak worden aangewend om een verblijfsvergunning te krijgen.Ik weet niet of jouw vrouw al genaturaliseerd is,zoniet kan dit ook een stok achter de deur zijn.Als ze de Nederlandse nationaliteit niet heeft,zal ze na een scheiding waarschijnlijk opnieuw een verblijfsvergunning aan moeten vragen.Maar al met al blijft een scheiding veel ellende geven,waar kinderen altijd de dupe van zijn.Veel sterkte ermee in ieder geval.

ma 23 jan 2012, 17:41

als kerel zijnde mag je in NL niets :twisted:
Als vrouwen de handjes los hebben mag je niets terug doen!! ,wijs of dreigje je maar naar je vrouw komen ze je met 4 man ophalen :shock: :angry:

ma 23 jan 2012, 18:05

Klopt helemaal,vent hier in de buurt had na lange pestpartijen en duwen en slaan van zijn vriendin,haar een opdonder gegeven.Resultaat was,ook omdat hij zich verzette,dat ie door 4 agenten de bus ingeslagen werd.Enkele weken later sloeg zij hem met een gummieknuppel(hing aan de kapstok naast de deur) de deur uit.Hij vervolgens zelf de politie gebeld,wat erin resulteerde dat de wijkagent op het fietsje langskwam.Deze heeft de dame gekalmeerd,en gezegd dat ze hem niet meer mocht slaan.Wel kreeg hij te horen dat ie voor zoiets niet zo snel naar de politie mocht bellen,en het volgende keer eerst zelf rustig op moest lossen :wacky: .

ma 23 jan 2012, 19:31

poeh.. als ik het zo allemaal lees valt het nog vies tegen om het netjes te houden.
hier gaat het er nog aardig rustig aan toe , met hier en daar een donderslag.
jullie hebben het wel over de vrouwen, maar mannen..... :ziplip:
je ben nog net niet weg [ nog 1 week] en je ex gaat al daten met een collega...
nix zeggen ; mond houden.... :lipssealed:
greetz esther 8-)

ma 23 jan 2012, 19:58

idd Esther,vlak ook de mannen niet uit natuurlijk.Iedereen heeft het er wel over dat je het beste netjes, en als vrienden uit elkaar moet gaan.Maar meestal komt er in de praktijk weinig van terecht,komt ook omdat er teveel emoties mee spelen natuurlijk.Op dit forum is de meerderheid man,dus zal je ook alleen mannen verhalen lezen ook.Maar natuurlijk heeft de medaille 2 kanten,maar die zal je hier niet horen natuurlijk.Mijn vrouw heeft ook een ex die de uitkering na een week opgezopen had,en haar de trap afgooide omdat ze de drank van hem af wilde pakken.Ook heeft dit figuur nooit naar zijn dochter omgekeken,en nog nooit een Euro alimentatie voor haar betaald.Dit even als voorbeeld,om aan te geven dat er onder ons mannen ook gigantische eikels rondlopen.

Ook jij veel sterkte meid,straks lekker op jezelf :D Dan kan je je eigen leven weer op de rails zetten.

Grtz Cock.

di 24 jan 2012, 00:19

Ook ik ben gescheiden. Maar behalve wat ellende over afkopen en betalen van het een of ander heb ik er bewust voor gekozen om de financiele schade zonder commentaar naar mijn dochter of mijn ex te dragen. Ik kom nog steeds bij mijn ex over de vloer en kan daardoor ook goed contact met mijn dochter houden. Ook mijn ex en ik hebben totaal verschillende ideeen over opvoeding en discipline, daar waar mijn ex uit Curacao veel makkelijker is dan ik, ben ik volgens haar veel te streng. Doordat ik nooit meer omkijk naar het negatieve verleden en alleen de goede dingen blijf onthouden lukt het uitstekend om met een nieuwe vrouw( weer donker :) ) en zij met een nieuwe vent de boel op vriendschappelijke manier gezellig te houden. Dat kan natuurlijk alleen als er nooit is geslagen of vernederd. Die twee dingen maken dat een echtscheiding een vechtscheiding wordt. Ik wens jou, Herman, en ook Graad, heel veel kracht toe om de situatie voor de kinderen goed op te lossen. Kinderen mogen eigenlijk nooit de dupe worden van boze ouders. Daarom is soms berusten beter dan actie......

di 24 jan 2012, 11:44

ik heb zondag een fantastische dag gehad met mn kids....
kreeg ze om 10.00 tot 18.00

mn ex kwam om kwart voor 10 aan....maar bleef een kwartier wachten omdat ik ze pas om 10.00
mocht ontvangen :crybaby: gelukkig was er ook iemand van jeugdzorg bij...en die zag haar gedrag..
lekker met mn vriendin,haar kids en mijn kids wezen eten...ook naar mn ouders geweest..
en heb ze rond kwart voor 6 terug gebracht naar den dungen...
heeft ze geen stok om mee te slaan,als ik 3min te laat kom!!!
jeugdzorg had me savonds nog gebeld.en zei..dat de kinderen t geweldig vonden bij papa..en dat ze bedroefd waren dat de dag snel voor bij ging..
maar morgen heb ik ze weer gelukkig!!!

dus herman...vecht voor je kind..wat t ook kost...ik ben ruim 10.000

di 24 jan 2012, 11:57

Leuke kids Graad,het plezier straald eraf :D

di 24 jan 2012, 12:02

vechten doe ik wel voor het kind.
en ook al heb ik die 10.000 euri niet, ik heb een eigen huis met overwaarde. Dan maar wat meer hypotheek.
En misschien moet ik naar de E28 terugschakelen, als ik daar nog wat mee kan terugverdienen.

maar ik hoop gewoon zo dat ik met goede begeleiding en een goede rechter de juiste argumenten kan vinden om hem bij mij te houden.
Gisteren heb ik met hem boodschappen gedaan. Hij wilde dan wel rauwe bloemkool snoepen. 3 van die roosjes heeft hij gegeten en daarna mocht hij van mij de hotdogs.
is nog niet optimaal, maar na zoveel jaar dat zij hem zijn zin gaf, is dat al een hele overwinning.
Ik kan hem moeilijk van de ene dag op de andere dwingen.
Ik ben al blij als hij eerst wil proeven van al het eten.

En netjes aan tafel met hem gaan zitten voor zijn hotdogs.
dat heb ik erin al die jaren ook nooit in gekregen, dat we gezamelijk aan tafel zitten. En we hebben zo'n mooie zwaar eikenhouten tafel. :-(

Maar Graad,

Ben blij jou zo te zien glunderen op de foto's.
En nog mooier dat de kinderen zo stralen.

di 24 jan 2012, 18:34

Vecht voor je kinderen , niets is zoveel waard als je kinderen . Ook geen oude auto of woning.
Succes met jullie touwtrek wedstrijden.

wo 25 jan 2012, 10:52

+100 helemaal mee eens :clap: :clap:

vr 27 jan 2012, 23:03

een nieuwe aflevering van de soap.
Ik zit op dit moment bij oma thuis met Lucas.
Hij was netjes op tijd gaan slapen.
Moeder was het alleen niet eens met het feit dat hij bij oma logeerde, terwijl ze me wel toestemming had gegeven Lucas ergens te laten logeren.
Ze heeft een taxi genomen uit Helmond naar Breda. Komt ze hier, laten we haar netjes binnen. Maar ja, na half tien slaapt dat jong echt wel en ze bleef Lucas roepen. Ze wilde hem meenemen. (Staat op de band van de meldkamer, dat ze hem bleef roepen en dat we haar vroegen stil te zijn omdat hij slaapt)

Ik heb haar gezegd dat het via de politie moet dan, omdat we in huize oma zaten.
Die is dan ook meteen gebeld. Ze heeft nog even afgewacht, maar iets later kwam de politie wel, maar was zij weg.
Ik ben benieuwd wat ze nu plant.

Nu is hij in ieder geval nog lekker aan het slapen.
Hij wilde zo graag bij oma zijn, dat we niet eens hebben gelunched na school voor we naar oma gingen.
En toen mama telkens bleef bellen, wilde hij niet eens aan de telefoon omdat hij bang was dat mama zou zeggen dat hij naar huis moest.

Het is droefig.
Bureau jeugdzorg wordt nu op de hoogte gebracht door de politie. Niet direct mijn keuze, maar het is zo fijn hem te zien genieten, dat ik het risico nam om hem mee te nemen.

za 28 jan 2012, 08:12

Zorg ervoor dat jij geen dingen ten nadele van je kind doet en er altijd ruimte is voor normaal overleg en afspraken. Ga vooral geen stennis schoppen waar je kind bij is , werkt altijd in je nadeel !!

za 28 jan 2012, 20:16

zij is degene die al jaren ruzie maakt bij het kind.
Ik ben zoveel mogelijk goeds aan het doen voor hem.'
Sterker nog, nu ik voor hem aan het zorgen ben kom ik zaken tegen die me niet eerder waren opgevallen, omdat Tamara dat deel altijd uitvoerde.
Hij heeft bijvoorbeeld al tijden last van zijn knieen.
Fysiotherapeut zei dat zijn enkels naar binnen klappen en hij steunzolen nodig heeft.
Kom ik er vandaag achter dat zijn schoenmaat bijna 28 is, terwijl hij skiboots (tegen de kou) droeg met maat 30.
Vrouwlief koopt de schoenen altijd goedkoop ruim van tevoren, maar meet niet op.

Het eerste wat we vandaag deden toen we buiten kwamen was lunchen, maar daarna waren het nieuwe schoenen. En dan met steun.
Hij was meteen twee keer zo snel als eerst en hij liep niet meer te sloffen met zijn voeten.

Vanochtend stond ze weer voor de deur.
Ik wilde haar gerust binnen laten, maar ze weigerde en ik weigerde onze zoon naar buiten te brengen. Vannacht had ze namelijk nogal wat bedreigingen gedaan via de telefoon, zodat ik niet weet wat ze gaat doen als ik hem naar huis breng, maar ik wel wat gokjes kan wagen.
In ieder geval wilde ze er he niet bij laten zitten.
Zo jammer. Ik wilde enkel twee daagjes en een nachtje rust met onze zoon van de sores thuis. Als we die hadden gekregen, dan had ik nu weer thuis gezeten. Na haar dreigementen durf ik dat helaas niet meer. Erg toch, als je niet eens meer naar je eigen huis durft? Als ik naar huis ga, denk ik dat ze flink uitvalt naar me, of mijn zoon nu aanwezig is of niet. Het is dat of ze zwijgt me verder dood.

En ik moet op maandag wachten voor ik een advocaat kan regelen.

Telefoon staat vannacht op stil en de bel ligt eruit.
Slaap kan ik goed gebruiken.

za 28 jan 2012, 20:27

Succes Herman. Dat zal je hard nodig hebben..

za 28 jan 2012, 20:37

Ben ik nou de enige die dit topic helemaal niet vind horen op dit forum?
No offence, veel sterkte in deze situatie, maar ik vind dit echt een prive zaak..

za 28 jan 2012, 20:48

Nee hoor.
Ik verbaas me ook hoe makkelijk het hier wordt neergezet.
Sterkte iig, het ergste vindt ik dat er een kind bij betrokken is.

za 28 jan 2012, 21:00

ik sluit me daar bij aan..... :lipssealed:

za 28 jan 2012, 22:07

ik had ook al zo iets maar ja ik druf bijna niks meer te type anders heb ik problemen :mrgreen:
ik weet herman wil zich uite en onze meest geplaatse forum man heeft het ook een topic gehad (gelooft ik en vecht erook om)
persoonlijk ja hoort het nie echt op het forum
wens je veel sterkte herman is echt wat baur323 een prive zaak

za 28 jan 2012, 23:02

Ook mee eens... Herman, neem een aantal mensen in vertrouwen waar van je op aan kan en die je goed kent. Het hoort ook niet echt op dit forum, bedenk daarbij ook dat ik denk dat je ex ook weet dat je actief bent op dit OPEN forum. Als er een kind in het spel is en je vecht om de voogdij is het niet handig hier jullie problemen op straat te gooien omdat dat tegen je kan keren. Je kan beter het topic verwijderen als je daaraan denkt. Hoe dan ook, veel sterkte!

za 28 jan 2012, 23:18

Soms heb je een "praatpaal "nodig, en kan een forum van mede "hobbyisten" net dat beetje meer steun geven dan je eigen omgeving. Begrijp de andere reacties ook wel. Het kan soms heel gevaarlijk zijn om openbaar zaken te posten. De beste route is altijd moeilijk te bepalen, en ik denk dat er meerdere mensen steun vinden op dit forum. Sinds hyves, facebook en twitter is het voor velen een gewone zaak om wat gemakkelijker met "prive"zaken om te gaan. De foto's van personen in tochwel vreemde en verontrustende poses op deze social networks hebben al vaker voor ongewenste aandacht of reacties gezorgd. Ik persoonlijk vind het wel goed dat er open over dit soort posts word gediscussierd.

zo 29 jan 2012, 10:57

Ik ben het met Street legal eens. Mocht je dit topic niet willen lezen dan "klik" je hem toch niet aan.
Waarschijnlijk is dit voor Herman een uitlaatklep en besluit hij zelf wat wel en niet te plaatsen en is hij wijs genoeg een keuze te maken uit wat wel en niet kan.
Je verhaal doen bij"onbekenden" is soms gemakkelijker dan bij een bekende voor de een is dat in een cafe en voor de ander op social media of op b.v. een forum.
Plaats een reactie