Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
Plaats een reactie

Re: Kenny 745i

vr 11 nov 2011, 10:59

hien heb je hier iets aan
http://wedophones.com/Manuals/BMW/1982% ... Manual.pdf

Re: Kenny 745i

vr 11 nov 2011, 11:56

Dankjewel voor het meedenken Robert! Maar helaas is deze manual voor het dash met service-interval.

Re: Kenny 745i

za 07 jan 2012, 11:47

Gisteren toch maar eens wat beter naar de remmen gekeken na de lange stilstand.
Wonder boven wonder alles goed gangbaar gekregen en meteen maar nieuwe blokken erin.
Nu nog de remvloeistof vervangen want dat is toch oude prut wat daar in zit... Wil niet weten wat er gebeurd als ik langdurig moet remmen... Moet hier per s

Re: Kenny 745i

za 07 jan 2012, 14:08

Het niveau in het voorraadvat van de stuurbekrachtiging moet je meten met lopende motor en na 10 keer rem intrappen en dan moet het 1 cm onder de rand staan. Door het remmen komt het omhoog dus niet te vol maken.

Re: Kenny 745i

za 07 jan 2012, 19:15

Dexron II idd in het reservoir van de stuurbekrachtiging.
Deze vullen totdat er 1cm boven het zeefje staat.

Re: Kenny 745i

ma 09 jan 2012, 17:02

Vandaag maar eens op APK.....

Resultaat: vervaldatum APK 9-1-2014 :D

Re: Kenny 745i

di 10 jan 2012, 20:45

Vandaag 175 km gereden. Gemiddeld verbruik 1 op 7.
Ben best tevreden want heb echt niet rustig aan gedaan.

Heel af en toe valt mijn kachel uit en geeft de benzinemeter 10 liter minder aan. Ook brandt het dynamolampje dan zwak.
Wie kan mij alle massapunten opnoemen/beschrijven onder het dashbord?

Re: Kenny 745i

di 10 jan 2012, 21:48

http://www.e38.org/e23/e23_82_etm.pdf

Re: Kenny 745i

do 12 jan 2012, 16:37

Ik heb alle massapunten gecontroleerd en ok

Re: Kenny 745i

do 12 jan 2012, 21:33

Heb hetzelfde probleem met mijn 745i bjr 81. Dynamo 100 % in orde. Heb wel op internet wat gezocht en daar vond ik dit wel een goede link
http://www.bmwboxerclub.nl/v1/index.php ... &Itemid=47
Ook het citroen forum staat het goed uitgelegd
http://www.circuitsonline.net/forum/vie ... n+op+aarde :
Heb zelf nog geen tijd gehad om het bij mij uit te zoeken, maar als jij resultaat hebt hoor ik het graag. :idea:

Re: Kenny 745i

za 31 maart 2012, 17:56

Nou ondertussen is er een heleboel gebeurd aan de auto.
-De remvloeistof is ververst, samen met de hoofdremcilinder. Ik moet zeggen, dat is echt een goede investering geweest want hij remt perfect nu.
-Het mysterie van het groene lampje is opgelost; het is het lampje van de abs die ooit een keer verkeerd gemonteerd is.
-Er is een nieuwe benzinetank gemonteerd. De andere was zo roestig van binnen dat dit toch voor problemen zorgde.
-Ik heb een LPi-systeem gemonteerd, moet alleen nog even de fijnafstelling doen. Maar daarvoor zit er nu een lambdasonde in de uitlaat. De 745 rijdt nu dus op lpg.

Verder zijn er natuurlijk nog wat aandachtspuntjes:
-de niveauregeling regelt niet... Zakt niet, maar stijgt ook niet...
-elektrische antenne doet het niet
-acculampje brandt nog steeds zwak

Ik heb ondertussen pas 1000 km gereden met de bmw, maar ik heb nog geen minuut spijt gehad van de aanschaf 8-)

Re: Kenny 745i

za 31 maart 2012, 18:23

Klinkt goed payday! Ben wel erg benieuwd hoe je bolide het gaat doen op lpg!

Re: Kenny 745i

za 31 maart 2012, 18:29

Ja goed natuurlijk! Dat is het grote voordeel van LPi; de auto rijdt op lpg evengoed, zoniet beter, als op benzine 8-)

Re: Kenny 745i

za 31 maart 2012, 19:09

Ik ben benieuwd!

Re: Kenny 745i

za 21 jul 2012, 20:56

Vanmiddag naar Duitsland ivm de aanschaf van een nieuwe daily. Uiteraard even geprobeerd of de 745 de 200 nog haalt (op lpg)...
Makkelijk, was nog zat over!
Image

Re: Kenny 745i

zo 22 jul 2012, 06:49

Gewoon uit interesse: weet je nog hoeveel toeren die dan draait?

Re: Kenny 745i

zo 22 jul 2012, 10:00

alpinac1 schreef:Gewoon uit interesse: weet je nog hoeveel toeren die dan draait?

Met zo'n snelheden kijk ik meer voor me dan op de tellers :lol: Ik heb dus ook de foto niet gemaakt. Ik heb wel nog een andere wazige foto en daar staat de toerenteller ongeveer op 5200 rpm. Waarom wil je dat weten?

Re: Kenny 745i

zo 22 jul 2012, 10:08

PayDay schreef:Met zo'n snelheden kijk ik meer voor me dan op de tellers :lol: Ik heb dus ook de foto niet gemaakt.


:mrgreen:

Heb ik wel gedaan maar mijn viendin was daar niet over te spreken. Maar een nette snelheid!

Re: Kenny 745i

vr 24 aug 2012, 19:19

Ondertussen zijn er alweer de nodige zaken veranderd.
-de auto loopt perfect op lpg nu.
-niveauregeling werkt weer
-nieuwe startmotor
-nieuwe waterpomp
-nieuwe luchtschuif
-originele afneembare Westfalia trekhaak gereviseerd en gemonteerd met nieuw afdekkapje, moer en sleutel (revisieset is nog leverbaar)
-leren interieur gerestaureerd en gemonteerd

Re: Kenny 745i

vr 24 aug 2012, 19:35

Met het interieur heb ik behoorlijk wat werk gehad. Er zat een stoffen "pullman" interieur in wat door de Franse zon behoorlijk was verbleekt en uitgedroogd.
Ik wilde heel graag een licht leren interieur.
Na wat speurwerk vond ik via marktplaats voor niet te veel geld een afgeleefd perlbeige interieur uit een whalenose. Het interieur was erg vies, maar nergens kapot... dus de gok genomen... Daar was de prijs ook naar...
Image
Zo zag het zitgedeelte van de achterbank eruit...
Image
Na een flinke poetsbeurt wordt het dit... Je ziet duidelijk wat schoon, wat vies en wat verkleurd is...
Image
De bijrijdersstoel vertoont na reiniging toch ook wel wat slijtageplekken...
Image
Maar let op wat er na een behandeling met Colorlock leder Fresh gebeurt...
Image
Ongelofelijk hoe goed dat spul werkt... het is h

Re: Kenny 745i

vr 24 aug 2012, 20:05

Heel fraai! en idd, colorlock is super spul, maar je moet wel de tijd hebben :)
Wanneer kom je bij ons een setje perlbeige dashboard onderdelen halen? Deze kleur is type 1 en is het net niet...

Re: Kenny 745i

vr 24 aug 2012, 20:23

Erg mooi geworden :Peace: TOP!

Re: Kenny 745i

vr 24 aug 2012, 20:51

Ziet er goed uit! :thumbsup:
Wat heb je met de LPG gedaan?

Re: Kenny 745i

za 25 aug 2012, 15:12

ben erg benieuwd of jouw turbo probleemloos op gas loopt.
zou die van mij ook op gas kunnen,reden genoeg om de auto niet meer te verkopen
grt frank

Re: Kenny 745i

ma 27 aug 2012, 18:11

RobertF schreef:Ziet er goed uit! :thumbsup:
Wat heb je met de LPG gedaan?

Hoe bedoel je precies? Ik heb het ingebouwd en wat met de programmering geprutst ;)
frank schreef:ben erg benieuwd of jouw turbo probleemloos op gas loopt.
zou die van mij ook op gas kunnen,reden genoeg om de auto niet meer te verkopen
grt frank

Wat heet probleemloos? Hij rijdt perfect op lpg, nog strakker dan op benzine. De tijd zal echter leren hoe lang het goed gaat. Daar durf ik nu echt niets over te zeggen.
Feit is dat de M102 en M106 al erg warm worden bij normale belasting en gevoelige motoren zijn. Met een LPi-systeem heb je natuurlijk de koelende werking, maar je zult geen kant-en-klaar systeem vinden. Sowieso vraag ik mij af of een andere inbouwer zich eraan waagt...
Programmeerbare (moekiefoekie) dampgasinjectie-setje zijn er genoeg, maar ja, IK ben daar niet over te spreken...
Je moet goed bedenken dat ik LPG-technicus ben en veel ervaring heb met Vialle. Ook draai ik er niet mijn hand voor om om een cilinderkop te demonteren. Sowieso heb ik er nog
Plaats een reactie