Het is jammer dat sommige mensen je deze hobby niet gunnen. Wat betreft de CO uitstoot compenseer ik dat door zondags niet naar voetbal te gaan met de auto of andere sportevenementen. Ik gun de mensen hun voetbal hoewel ik er niets mee heb maar wel kan betalen voor de politie inzet. Die honderd duizenden die met de auto naar hun sportevenement rijden stoten meer CO uit als alle oldtimers bij elkaar denk ik.
Bovendien houden we het cultureel erfgoed in stand zodat de mensen dit ook kunnen zien rijden en niet alleen in een museum zien.
Kijk maar eens hoeveel volk komt kijken als ergens een oldtimermeeting georganiseerd wordt.
Ik denk echter dat de moderne oldtimer zo wie zo gaat uitsterven Je wilt uiteindelijk toch iets aparts hebben. De productie aantallen zijn zo groot geworden dat het niet meer apart is.
Van een E34 zijn 1,3 milj gemaakt is dat nog bijzonder?, van de E23 zijn 285 368 gemaakt dat is al een stuk minder en van mijn Jag MK2 zijn er 90 000 gemaakt en van mijn XK140DHC slechts 2810 stuks.
Eigenlijk zouden ze de mensen moeten belonen die dit in stand houden met veel eigen inzet en geld zodat ook andere daaraan plezier hebben.
Als ik met mijn Jag rij dan krijg ik altijd opgestoken duimen. Met een E23 heb je dat over 20 jaar ook