de gz 29 zd heeft eerste toelating 1980-06-30, maar is pas een jaar later in nl gekomen, die gz 29 zd is samen met de kz-49-vf de oudste, beide 1980-06-30, maar beide niet in Nederland als eerste.
En dan is er ook nog de 04-kpp-4, die heeft eerste toelating: 1980-10-16 en de GK-93-HY heeft eerste toelating 1980-10-28, en is dus qua eerste toelating de 4e, maar het is de enige die origineel NL kenteken
wat te denken van een 305 met een massa van 5000kg
en er is ook een bmw clk200! en een sirocco en een evo 3 en een ultmina k1 en een zr1.8 en een rocjster en een chopper.
dit zijn de bijzondere die ik tegen ben gekomen: SW TOUAREG SW; - SV 3.0 XDA SALOON EVO 3 SIROCCO SW ZR 1.8 CLK200 XS ULTIMA K1 Z/B CABRIOLET XS 3.0L UZ3 SUPER V8 UNCLE BUNTS CHOPPER RZS ROCKSTER TL25/2 ZX7R YAS1
en een e12 op lpg met een trekkgewicht van 91.699KG!!!!
Laatst bijgewerkt door undifined1 op do 25 okt 2012, 20:15, in totaal 1 keer bewerkt.
even openen en dan alles selecteren, end an bij sorteren en filteren even filter aanklikken. Vervolgens even op het pijltje bij handelbenaming klikken en dan kun je een type invullen. en als je dat hebt gedaan, is sorteren op eerste toelating wel leuk.
undifined1 schreef:de gz 29 zd heeft eerste toelating 1980-06-30, maar is pas een jaar later in nl gekomen, die gz 29 zd is samen met de kz-49-vf de oudste, beide 1980-06-30, maar beide niet in Nederland als eerste.
Aannames. Je weet niet of die beide auto's "originele Nederland" zijn. Jij doet aannames omdat de datum eerste toelating in Nederland niet gelijk is aan de datum eerste toelating.
Het Excel sheetje is een xlsx, geen xls. Oudere Excel versies kunnen zonder een plug in hier niet mee omgaan.
Is er een reden om aan te nemen dat dat niet zo is dan? Wel kan het zijn dat die van graad bijvoorbeeld wel de oudste is, maar dat die niet als eerste is toegelaten, een auto kan soms wel een jaar of meer bestaan zondar dat hij op kentken is gezet
ja, dat ha dik ook al bedacht,maar het bestan dis te groot om in een xls bestand te passen. Dan ziu ik de nieuwere weg meoten laten oid.
er zijn er veel die niets beters te doen hebben dan op cijfertjes/kentekens te geilen , zorg dat de auto in bijna nieuwstaat verkeerd lijkt me belangrijker dan bovenstaand geneuzel
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op vr 26 okt 2012, 14:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Er zijn vast wel redenen waarom het niet zo. Zo zijn er ook redenen te bedenken waarom er een M3 uit 1900 bestaat. Maar het gaat niet om redenen, jij doet een aanname en hangt daar een conclusie aan. Het is alleen de vraag of jouw aanname, en daarmee jouw conclusie, correct is. Jij zegt dat Graad zijn auto de oudste origineel Nederlander is op basis van jouw aanname dat een auto niet in Nederland heeft gestaan als de beide datums niet gelijk zijn. Dat zou zo kunnen zijn, maar het zou ook niet zo kunnen zijn. Misschien is je aanname wel aannemelijk maar misschien ook niet. Ik vind het te kort door de bocht. Ik weet namelijk niet het (kenteken) registraties gingen in 1980, misschien is er wel een logische verklaring voor het verschil in datums.
Graad zijn 745i is wel de oudste 745i met een gelijke datum eerste toelating en datum eerste toelating in Nederland. Maar of het daarmee dan ook de oudste "originele Nederlander is vind ik te kort door de bocht. Ik kan me nog een 635 CSi herinneren uit 1993 en een 735i Highline uit 1998.
Laatst bijgewerkt door zerotolerance op vr 26 okt 2012, 14:09, in totaal 2 keer bewerkt.