Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
di 19 feb 2013, 17:02
Hallo,
Ik heb kortsluiting gemaakt met de + draad die bedoelt is voor de radio.
Ik kwam namelijk met de + tegen het - gedeelte van het gat waar je de sigaretten aansteker in duwt.
Nu heb ik eventjes gemeten en heb geen spanning meer op de + staan.
Ik heb gekeken in het kastje links voor bij de motorkap maar alle zekeringen zijn intact...
Iemand tips ?
Groetjes
di 19 feb 2013, 19:30
Nr 12 is de zekering van de radio. Het kan ook zijn dat er nog een zwevende zekering zit vlak voor de radio.
di 19 feb 2013, 22:22
Nr 12 is nog intact.
Eventjes kijken of er een zwevende zekering zit.
do 21 feb 2013, 18:35
Geen zwevende zekering.... wat nu
do 21 feb 2013, 19:05
De radio heeft 2x plus.
1x constant
1x geschakeld
Welke draad meet je? wat is de kleur van de draad?
do 21 feb 2013, 19:08
Heb je alle zekeringen gecontroleerd?
do 21 feb 2013, 19:09
Daniel schreef:De radio heeft 2x plus.
1x constant
1x geschakeld
Welke draad meet je? wat is de kleur van de draad?
het rode draadje meet ik, dat is constant.
Daniel schreef:Heb je alle zekeringen gecontroleerd?
ik heb echt alle zekeringen gecontroleerd.
Linksvoor onder de motorkap in dat vierkante bakje.
Toevallig nog ergens anders een plaats waar zekeringen zitten ?
do 21 feb 2013, 19:20
Nee alle zekering zitten daarin.
De Radio heeft 2 draden voor aansturing.
Paars-wit, deze is geschakeld via het contact
Groen-rood, deze is constant, voor de memory van de radio
Dan heb je nog de witte, deze is voor de remote van een eventuele elektrische antenne
De bruine draad is massa
De grijs-rooie draad is voor de eventuele verlichting van de radio, veelal bij de oudere radio o.a. becker.
do 21 feb 2013, 19:29
Is het niet de zekering in/op je radio aan de achterzijde?
do 21 feb 2013, 19:48
Kevin1991 schreef:Is het niet de zekering in/op je radio aan de achterzijde?
Ik heb geen stroom op de constant staan.
Dus de zekering in de radio zelf heeft er niks mee te maken.
do 21 feb 2013, 22:12
Ah ik had 'm niet goed gelezen excuus!
Er zal dan toch ergens bij die constante draad een zekering moeten zitten.
Beste is om deze kabel voor zover mogelijk te volgen.
Ik had precies hetzelfde probleem een keer met m'n ramen toen bleek er ergens tussen de constante voeding een glaszekering te zitten.
Ik vermoed aangezien je de zekering bij je motorruimte al reeds hebt bekeken dat dit zo het geval is.
Misschien dat ie wel verstopt zit onder je stuur(?) het zou zomaar kunnen.
do 21 feb 2013, 22:30
Kevin1991 schreef:Ah ik had 'm niet goed gelezen excuus!
Er zal dan toch ergens bij die constante draad een zekering moeten zitten.
Beste is om deze kabel voor zover mogelijk te volgen.
Ik had precies hetzelfde probleem een keer met m'n ramen toen bleek er ergens tussen de constante voeding een glaszekering te zitten.
Ik vermoed aangezien je de zekering bij je motorruimte al reeds hebt bekeken dat dit zo het geval is.
Misschien dat ie wel verstopt zit onder je stuur(?) het zou zomaar kunnen.
Hallo,
Weet jij waar draadje naartoe loopt?
ik dacht zelf vanaf de radio via het stuur en dan linksvoor bij de bestuurderskant naar de motorkap toe ?
Groetjes !
vr 22 feb 2013, 12:32
Opgelost !
Er was inderdaad een zwevende steek-zekering onder de kap, onder het stuur.
Hartstikke bedankt voor jullie hulp !
Groetjes
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.