Plaats hier berichten en tips over het sleutelen aan je e23.
zo 17 maart 2013, 23:34
Hallo forumleden,
Twee jaar geleden is de katalysator van mijn 735i "leeggehaald"
Hij was niet vooruit te branden doordat eea helemaal verstopt was. Hierdoor echter behoorlijk wat extra geluid en ook wat vermogensverlies.
Nu was tijd aangebroken om hier wat aan te gaan doen. Bij navraag bleek een nieuwe katalysator ca
zo 17 maart 2013, 23:41
Hoe is het verbruik nu, en is de lambda sonde nog aangesloten?
ma 18 maart 2013, 10:56
Hallo Wijnand
De "operatie" is van afgelopen zaterdag dus ik kan nog niks zeggen over verbruik. Ben wel benieuwd.
Het oude verbruik (LPG) lag tussen 7,5 en 7,8 . Niet echt alarmerend vind ik.
De lambda sonde is aangesloten
Gr
Lingewhale
ma 18 maart 2013, 12:33
@metalen pannensponzen van Blokker
toch wel de roestvrij stalen variant
ma 18 maart 2013, 17:14
Is dat een Werkskatalysator uitvoering of een G-Kat?
ma 18 maart 2013, 22:21
Robert,
Dit is een uit Zwitserland ge
di 19 maart 2013, 09:38
Robert bedoelt, is het origineel of later gemonteerd? Aan het ecunummer kun je het terugvinden...
di 19 maart 2013, 22:10
Robert, deze kathalysator is origineel ge
wo 20 maart 2013, 18:43
Een originele werkskat motor heeft maar 185pk in tegen stelling tot de normale 735i met 218pk. De motor is van binnen heel anders, andere kop, zuigers nokkenas en dat moet wel om aan de emissie eisen te voldoen. Door de kat er uit te halen zal die niet meer pk's krijgen waarschijnlijk minder omdat die niet goed loopt. Is er later een G-Kat gemonteerd dan kan het verwijderen van de kat wel pk's brengen. Dus even goed kijken
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.