di 14 mei 2013, 20:47
Voor een apk mag je gewoon rijden als je een schriftelijke afspraak hebt, en de kortste weg heen en terug uiteraard.
Voor een apk mag je overigens ook 2 maanden eerder keuren om zo 14 maanden te krijgen, dus niet 2 maanden en 1 dag eerder, anders heb je gewoon maar 1 jaar.
3maanden niet rijden is niet raar bedacht, zo kom je van heel wat veel rijders af, en de hobbyisten worden dus ontzien!
Wat betreft de diesels is het wel raar, er worden immers nog steeds diesels verkocht. Als er mensen zijn die alleen kunnen roepen dat diesels vervuilers zijn, valt dat nog wel te bezien, mijn diesel rijdt hooguit 2000km per jaar, straks niet 1 meer , kan er wel om lachen eigenlijk. In 2022 kan ik er straks weer mee rijden.
Voor mensen die meerdere oldtimers/brommers hebben, je betaald alleen schorsingskosten voor de eerste 5 voertuigen die je schorst, dus zet die van je familie/goeie vrienden etc allemaal op 1 naam.
Dacht nog even aan 1 ander ding, als je een auto koopt en binnen 24 uur schorst dan betaal je geen wegenbelasting, tm heb nog nooit een aanslag gehad bij aankoop en direct schorsen. Dus wil ik een x gaan rijden met mijn vervuilende diesel, schone benzine of vervuilende lpg auto zet ik hem op vaders naam, rij ik een dag, terug op mijn naam en schorsen maar weer, van de apk heb je dan ook geen last. Dit doe je op de dag dat het ene jaar schorsen afloopt, kost je dus geen dag schorsing van je jaar maar wel 2x 10