Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
za 28 dec 2013, 20:16
Ik heb dit al zeker 30 jaar liggen en weet niet van welke auto dit is. Ik denk een Amerikaan omdat de watermeter in Fahrenheit is. De kilometerteller is wel in Km
Wie weet van welke auto dit is?
za 28 dec 2013, 20:31
Ja lijkt mij van een amerikaan uit de sixties. Buick of Oldsmobile.
ma 30 dec 2013, 20:23
Is het niet van een Engelse auto? Morris, Austin, Vauxhal? Vond wel dit, maar lijkt me te oud
http://www.prewarcar.com/classifieds/ad34552.htmlZal mijn vriend en engelse classic (sport)auto kenner vragen.
Groeten, Danny
ma 30 dec 2013, 22:43
Ik weet het niet, kan ook Engels zijn. Ik denk wel een sportieve auto want er zit een toerenteller in. De Amerikaanse auto's van de 60-iger jaren hadden meestal al van die grote langwerpige dashboarden. Het zou zeer goed van een Engelse auto kunnen zijn, maar welke?.
ma 30 dec 2013, 22:52
Jaguar mk2 is anders....
Jaguar e type ook...
Zou t zo 1 2 3 niet wete....
Had wolselley niet zoon soort dasch?
vr 21 maart 2014, 19:28
RobertF schreef:Ik heb dit al zeker 30 jaar liggen en weet niet van welke auto dit is. Ik denk een Amerikaan omdat de watermeter in Fahrenheit is. De kilometerteller is wel in Km
Wie weet van welke auto dit is?

Hoi Robert en medeforummers, Ik heb de foto aan m'n vriend en liefhebber van zowel engelse als duitse sportwagens laten zien(heeft even geduurd, zoals de datum van de openingspost laat zien

). Volgens hem moet er richting de Glas (BMW), dus duits, worden gezocht. hebben gegoogled en bij een foto van de Glas 1304 en het dasboard ervan, kwamen we naar ons idee dicht bij de getoonde 'klokkenwinkel'. Misschien een 'hit'? Groeten, Danny
vr 21 maart 2014, 20:02
He danny
Bedankt voor het zoeken maar ik denk niet dat een Duitse auto een temperatuurmeter in Fahrenheit heeft. Dit gaat vlgs mij toch richting Amerikaans maar wel een sportieve auto vanwege de toerenteller, maar 160KMh is nou ook weer niet zo snel Dus misschien iets wat snel moest lijken maar niet was. Een max van 5500 toeren past ook niet bij een Amerikaanse V8
Dus als er iemand is die nog een tip heeft.
vr 21 maart 2014, 20:13
Leuk zo'n zoektocht.ook even aan de Google geslagen.
AC meters is wat ik kon vinden van delco een Amerikaans bedrijf.heeft ook ergens een link met GM .ik zag op de watertemp meter dat deze in Fahrenheit is aangegeven maar de kilometers weer in kph en geen mph dus zou je zeggen geen Amerikaan.wellicht in de Opel hoek gaan zoeken.
za 22 maart 2014, 19:34
Zo, er zijn wel een paar 'tegenstrijdigheden' . Ik word zo wel nieuwsgierig uit welke auto dit console nou zou stammen. De fahrenheit meter geeft wel een mogelijke aanwijzing, danwel uitsluitsel, maar het rechts bovenin zittende contactslot zit, lijkt me, op een merkwaardige plaats te zitten. Kan het zijn dat dit allemaal een beetje 'bij elkaar' gezocht is? Als je je misschien concentreert op alleen de 2 grote klokplekken en de 2x kleinere klokruimtes er om heen, zou je mogelijk 'ergens' uitkomen. Ben benieuwd wie wat weet te vinden. Groeten, Danny
za 22 maart 2014, 21:11
De klokjes zijn van AC en dat is toch Amerikaans
zo 23 maart 2014, 19:05
En werden de AC-klokken ook niet in australische auto's gebruikt? Groetn, Danny
zo 23 maart 2014, 21:45
Ja,holden enzo hebben die ook