Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
Plaats een reactie

E38 of E60?

di 28 jan 2014, 19:42

Tja, wat moet ik nou?
Dan ben je bmw liefhebber en ben je je aan het ori

Re: E38 of E60?

di 28 jan 2014, 20:13

Denk dat een e60 beter is als je veel meters maakt...
Of je moet iets meer uitgeven aan een e38 waarze normaal voor te koop staan,en natuurlijk met history erbij...
Blijft moeilijk
Maar ik ga altijd op m'n gevoel af :Peace:
En da laat me nooit in de steek

Re: E38 of E60?

di 28 jan 2014, 20:32

Typisch ik zit met precies hetzelfde dylemma. Ik rijd nu E39 530i en ik wil over op Diesel.

De E39 bevalt me echt wel heel erg goed, maar aan de pomp is het niet zo leuk.

Re: E38 of E60?

di 28 jan 2014, 21:03

Hoi Riemer. Ik heb een vriend met ook een E39 530i (touring) en die heeft er LPi op laten bouwen. (Kosten

Re: E38 of E60?

di 28 jan 2014, 21:16

Is wellicht een goede oplossing. Dat is wel best aan de prijs voor een LPI installatie, dat kan vast wel goedkoper.

Bedankt voor het meedenken.

Re: E38 of E60?

di 28 jan 2014, 21:38

Diesel wordt het sowiezo voor mij. En een zescilinder!

Re: E38 of E60?

di 28 jan 2014, 23:39

De E38 is een top auto, ik rijd er op dit moment ook een: een e38 750i: top onderhouden bij de BMW dealer van de 2e eigenaar gekocht.
De Automaat en Lambda's sonder & ophanging zijn reeds gemaakt < 20k km geleden.
Ik heb er nog MK IV navi, digitale TV & Bluetooth (origineel BMW jaja!) ingezet en hij is weer helemaal bij de tijd!
Maar het zijn OUDE auto's en er zijn altijd wel kleine dingetjes aan:
ophanging/remmen is een drama (nadat ik de remmen en div zaakjes vervangen had) trilt het nog steeds licht.

Het rijdt wel heerlijk, maaaaar dat doet een E60 zeker ook, ik heb erz zelf 2 gehad: 535d/M5.
Ik zou voor een E60 gaan als je echt zoveel km's maakt: het is gewoon een veel modernere auto, voor spotprijzen op dit moment, vergis je echter niet met de lage prijzen voor een E38:
6e eigenaar, geen historie, etc etc . Bij een E38 is de ophaning nog niet tich keer vervangen als bij een e60/e61 :)
Tevens is een E60 zuiniger ;) Let op de onderhoudshistorie: ik heb al genoeg E60 gezien die met allerlei verschillende onderdelen inelkaar gebouwd waren de laatste tijd ......

Met een E60 6 cylinder kun je met 1 motor & 1 turbo makkelijk 500k km maken, mits er normaal mee gereden is natuurlijk :-)
Met een E60/E61 535d heb je ook kans dat de automaat gereviseerd moet worden, zelfs met maar 150k op de klok! (ik had er bij de 335d/535d beide last van rond de 150k km).
Met de 530d zal je dat niet zo snel gebeuren !

Wil je toch voor een E38 gaan, lees dit: http://www.bmw7forum.nl/viewtopic.php?f=78&t=842

suc6!

Re: E38 of E60?

wo 29 jan 2014, 09:31

Wax, bedankt voor je reactie.
Hier kan ik wat mee.
Ik ben wel bereid om wat meer voor een goede auto neer te leggen, zowel bij de e38 als de e60.
Ga wel eens in een 530d rijden om te voelen hoe dat nu rijdt. 8-)

Re: E38 of E60?

wo 29 jan 2014, 09:57

Hoi JT, ik vind persoonlijk een E38 stoerder dan een E60 maar ja dat is mijn persoonlijke mening. En als hij er dan ongeveer zo uit ziet dan ben je de Koning op de weg :mrgreen:

Afbeelding

Re: E38 of E60?

wo 29 jan 2014, 11:05

JTGE24: haal er eentje uit duitsland, daar zijn ze meestal beter onderhouden (die duitsers zijn nog veel gekker met auto's dan hier!),
minder km's met een diesel gemaakt omdat een diesel daar al vanaf zo'n 10k km/jaar loont. Importeren is een fluitje van een cent.

m7pietjem6: hey dat is mijn auto met een beige interieur ;)

Re: E38 of E60?

wo 29 jan 2014, 11:22

Een E60 in de juiste kleur en juiste wielen is ook niet te versmaden ,terwijl een E38 ook erg mooi is of kan zijn

blijft wel een feit dat een E60 maar een 5serie is :P

Ja JT jij moet het bekijken wat zowiezo het beste bij jouw past en wat financieel aantrekkelijk is betreft het rijden en onderhoud,met beide gaan rijden en dan horen wij wel wat het geworden is :P :lol:


En wat Wax al zegt ,auto's uit DE zijn meestal een stuk beter onderhouden ;)

Re: E38 of E60?

wo 29 jan 2014, 11:39

riemer schreef:Typisch ik zit met precies hetzelfde dylemma. Ik rijd nu E39 530i en ik wil over op Diesel.

De E39 bevalt me echt wel heel erg goed, maar aan de pomp is het niet zo leuk.

Of je (veel) goedkoper kan, weet ik niet, wel dat je met jouw kms per jaar(ik schat redelijk wat) de installatie er zo uit hebt. Ik rijd +/- 24.000 per jaar(E34 525i) en ik had hem er met zo'n 14 maanden uit. En nu is het zo'n 12000 km rijden en daarna is het ongeveer 80 ctn per verbruikte liter 'verdienen'. Groeten, Danny
Plaats een reactie