Gefeliciteerd met het hebben van een echte klassieker.Welke kleur heeft de wagen dan, die niet zo mooi is? Met een set alpina's en iets verlaagd van voren wordt ie al een stuk stoerder. En in een orginele kleur blijft ie ook een stuk waardevoller. Zeldzaam is een serie 1 728 ondertussen al.
Ja hij is een beetje groen/grijs achtig. Er liggen koni dempers onder, zou dat eventueel kunnen dan ?
En die velgen zijn inderdaad wel dik, ze hebben er al een keer onder geleden. De velgen zijn 18 inch geloof ik, maar de banden die erop zaten waren heel laag, dit reed voor geen meter.
(dit is een foto van Google, maar de kleur komt nagenoeg overheen)
Mike, aan het geluid zou ik niets doen. Dreunen wordt snel vermoeiend op langere ritten en ... je auto is ook een stoere verschijning als je er rustig mee voor komt rijden. (Het gemak waarmee je wagen mee komt in het moderne verkeer blijft verbazingwekkend).
Vergelijk, ik had ooit eens een opel rekord uit 1985, toen ik die auto kocht kwam ze nog redelijk mee met het verkeer maar 5 jaar later was dit wel over! (in1999) dit omdat alle auto's simpelweg steeds meer vermogen hebben.
Qua velgen zou ik iets uitzoeken van 16" omdat je dan kunt kiezen uit heel veel banden in de maat 205/55 - 16. Dan kunt je banden uitzoeken die aan je wensen voldoen (Merk en type) 16-ers passen goed bij de stijl van de wagen en geven nog een goed comfort. Een e23 blijft een reis limo, en wordt nooit een sportwagen. Maar da's mijn mening.
als je echt veel moet aan plekken bij werken waardoor je ook grote delen moet spuiten dan kan je zelf altijd er voor kiezen om hem een andere kleur te nemen echter ik zelf heb dat ook gedaan mijne was shapire blauw ook zwart gespoten moet echter wel zeggen ziet giga veel op zwart als ie smerig is aan vuil. nu heb ik hem 2,5 jaar gelden weer gespoten staalblauw ,mijne is ook dan niet orgineel meer .
over velgen 17 inch is ook nog wel te doen 18 inch kan maar let op de et waarde pietje heeft zelf 20 inch meende ik en e23 is wel een limo maar kan degelijk wel een leuke sport wagen bij houden
Nee het zijn niet echt grote plekken, maar door de kleur van de auto vind ik hem zooo oud overkomen ! Ik denk dat ik hem gewoon hoogglans zwart spuit of zo iets. Mijn vader zei dat ik hem mat zwart moet spuiten, maar dat staat zo ''beun-achtig''
Het geluid is eigenlijk al inderdaad best zwaar bij zo'n BMW. Waarschijnlijk doe ik er ook niks aan hoor.
Dit is echt mijn voorbeeld BMW E23, zo zou ik hem heel graag willen hebben ! Alleen doordat er ''Koni-demping'' onder zit staat de auto hoog, even kijken of daar een oplossing voor is.
Laatst bijgewerkt door Mike_ op wo 02 mei 2012, 13:31, in totaal 2 keer bewerkt.
Mike_ schreef:Dit is echt mijn voorbeeld BMW E23, zo zou ik hem heel graag willen hebben ! Alleen doordat er ''Koni-demping'' onder zit staat de auto hoog, even kijken of daar een oplossing voor is.
Die wielen zijn super, heb ze onder een e39 gehad. Blijft een mooie set
over kleuren, ik heb hier bijna 20 auto's staan en vrijwel iedere kleur is wel wat... idd wit betekend zwarte strepen onder de spiegels, handvaten e.d das nog het grootste nadeel van wit vind ik
Mike_ schreef:Dit is echt mijn voorbeeld BMW E23, zo zou ik hem heel graag willen hebben ! Alleen doordat er ''Koni-demping'' onder zit staat de auto hoog, even kijken of daar een oplossing voor is.
Die wielen zijn super, heb ze onder een e39 gehad. Blijft een mooie set
Zal eens kijken of mijn gepolijste M-pars er ook onder passen
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
17" kan nog net, 8j breed. 18"loopt tegen de veerpoot aan zonder aanpassingen en stuurt als een skelter, keihard en elk spoor is voor jou.Slijtage van de ophangrubbers is dan ook een dingetje waar je over na moet denken. In de US, zoals de wagen op jouw foto rijden ze 90. En zijn ze erg van de show and shine. Ik weet natuurlijk jouw budget niet, maar 17 inch of 16 inch is prachtig onder een e23, waarbij op de 17 inch een 225 brede band van een europees merk voor een redelijke prijs verkrijgbaar is. Pas op voor Wan-li , ling long en andere aziatische glijrubbers. Dan sta je zo achterste voren met een beetje regen.
ik heb de 18inch breedset gepast op de E23 whalenose maar loopt niet aan op de veerpoot en zelfs niet met 245 banden dit in tegen stelling tot de 235/17inch op de E24
Ligt gewoon aan de ET waarde ,maar idd ik weet alleen niet of het fijn rijd
op de E34 ging het best betreft het rijden het zoeken ligt ook weer aan het type band ,maar hijis wel wat gevoeliger in de sporen
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op vr 18 mei 2012, 21:27, in totaal 2 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Hij heeft een shark, en die is net ff anders. Bij mij pasten die 235 op 17 inch 9j et9 ook niet echt lekker aan de voorkant, 225 op 9j was het ook niet. 225 op 8 1/2 j met een et van 13 rijdt probleemloos.