Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
zo 29 apr 2012, 19:36
Hallo,
Ik ben Mike, 17 jaar oud.
Ik heb een BMW e23 728 over kunnen nemen van mijn vader, voor
Laatst bijgewerkt door
Mike_ op vr 18 mei 2012, 12:52, in totaal 3 keer bewerkt.
zo 29 apr 2012, 19:56
Gefeliciteerd met het hebben van een echte klassieker.Welke kleur heeft de wagen dan, die niet zo mooi is? Met een set alpina's en iets verlaagd van voren wordt ie al een stuk stoerder. En in een orginele kleur blijft ie ook een stuk waardevoller. Zeldzaam is een serie 1 728 ondertussen al.
zo 29 apr 2012, 20:02
Ja hij is een beetje groen/grijs achtig.
Er liggen koni dempers onder, zou dat eventueel kunnen dan ?
En die velgen zijn inderdaad wel dik, ze hebben er al een keer onder geleden.
De velgen zijn 18 inch geloof ik, maar de banden die erop zaten waren heel laag, dit reed voor geen meter.
(dit is een foto van Google, maar de kleur komt nagenoeg overheen)
zo 29 apr 2012, 23:51
Mike, aan het geluid zou ik niets doen. Dreunen wordt snel vermoeiend op langere ritten en ... je auto is ook een stoere verschijning als je er rustig mee voor komt rijden. (Het gemak waarmee je wagen mee komt in het moderne verkeer blijft verbazingwekkend).
Vergelijk, ik had ooit eens een opel rekord uit 1985, toen ik die auto kocht kwam ze nog redelijk mee met het verkeer maar 5 jaar later was dit wel over! (in1999) dit omdat alle auto's simpelweg steeds meer vermogen hebben.
Qua velgen zou ik iets uitzoeken van 16" omdat je dan kunt kiezen uit heel veel banden in de maat 205/55 - 16. Dan kunt je banden uitzoeken die aan je wensen voldoen (Merk en type) 16-ers passen goed bij de stijl van de wagen en geven nog een goed comfort. Een e23 blijft een reis limo, en wordt nooit een sportwagen. Maar da's mijn mening.
ma 30 apr 2012, 16:48
hallo mike
als je echt veel moet aan plekken bij werken waardoor je ook grote delen moet spuiten dan kan je zelf altijd er voor kiezen om hem een andere kleur te nemen
echter ik zelf heb dat ook gedaan mijne was shapire blauw ook zwart gespoten moet echter wel zeggen ziet giga veel op zwart als ie smerig is aan vuil.
nu heb ik hem 2,5 jaar gelden weer gespoten staalblauw ,mijne is ook dan niet orgineel meer .
over velgen 17 inch is ook nog wel te doen 18 inch kan maar let op de et waarde pietje heeft zelf 20 inch meende ik
en e23 is wel een limo maar kan degelijk wel een leuke sport wagen bij houden
di 01 mei 2012, 14:09
Nee het zijn niet echt grote plekken, maar door de kleur van de auto vind ik hem zooo oud overkomen !
Ik denk dat ik hem gewoon hoogglans zwart spuit of zo iets.
Mijn vader zei dat ik hem mat zwart moet spuiten, maar dat staat zo ''beun-achtig''
Het geluid is eigenlijk al inderdaad best zwaar bij zo'n BMW.
Waarschijnlijk doe ik er ook niks aan hoor.
di 01 mei 2012, 14:11
Dit is echt mijn voorbeeld BMW E23, zo zou ik hem heel graag willen hebben !
Alleen doordat er ''Koni-demping'' onder zit staat de auto hoog, even kijken of daar een oplossing voor is.
Laatst bijgewerkt door
Mike_ op wo 02 mei 2012, 13:31, in totaal 2 keer bewerkt.
di 01 mei 2012, 16:44
nou mat zwart valt wel mee hoor ik heb ooit eens voor me oudste zoon een e23 van 81 mat zwart gerolt met schoolbord krijt verf
zie maar

en als ie glimt ziet er zo uit gespoten

is wat jij het mooiste vind
zeg wel bij zwarte auto zie alle vuil erop
di 01 mei 2012, 18:03
Ik vind dat hoogglans wel erg mooi staan
di 01 mei 2012, 20:25
Ja glans zwart is mooi, maar elke plek ,kras, of deukje zie je gelijk, en wassen kun je 'm dan ook wekelijks.
wo 02 mei 2012, 09:54
Als je dat vervelend vind, moet je ook niet voor geel gaan... Of wit. Lijkt me ook mooi kleurtje om alle plekjes te kunnen zien zitten.
wo 02 mei 2012, 19:33
wit valt wel mee hoor
wo 02 mei 2012, 22:13
kwa deukjes misschien... Maar kwa vuil een ander verhaal?
do 03 mei 2012, 09:02
Mike_ schreef:Dit is echt mijn voorbeeld BMW E23, zo zou ik hem heel graag willen hebben !
Alleen doordat er ''Koni-demping'' onder zit staat de auto hoog, even kijken of daar een oplossing voor is.

Die wielen zijn super, heb ze onder een e39 gehad. Blijft een mooie set
do 03 mei 2012, 09:03
over kleuren, ik heb hier bijna 20 auto's staan en vrijwel iedere kleur is wel wat... idd wit betekend zwarte strepen onder de spiegels, handvaten e.d das nog het grootste nadeel van wit vind ik
di 08 mei 2012, 22:40
Update, zie eerste bericht bovenaan !!!
wo 09 mei 2012, 19:58
Ja, jongen. Hardstikke fijn dat jij borbet velgen mooi vindt, maar als ik je een tip mag geven: bewaar de originele!
vr 11 mei 2012, 10:58
JTGE24 schreef:Ja, jongen. Hardstikke fijn dat jij borbet velgen mooi vindt, maar als ik je een tip mag geven: bewaar de originele!

Ik vind ze niet echt mooi, maar beter dan de originele.
Wat zijn die originele waard dan, als ze in redelijke staat verkeren ?
En hoezo moet ik ze bewaren, zijn ze zo gewild/zeldzaam ?
Groetjes
vr 11 mei 2012, 11:22
patrick hermes schreef:Mike_ schreef:Dit is echt mijn voorbeeld BMW E23, zo zou ik hem heel graag willen hebben !

Die wielen zijn super, heb ze onder een e39 gehad. Blijft een mooie set
Zal eens kijken of mijn gepolijste M-pars er ook onder passen
vr 11 mei 2012, 18:46
Mike_ schreef:
En hoezo moet ik ze bewaren, zijn ze zo gewild/zeldzaam ?
Groetjes
Nee, maar ik hou er van dat je een auto altijd nog weer origineel kan maken, als dat zou moeten.
vr 18 mei 2012, 12:54
Update @ 1ste post.
Foto's van mijn BMW !
Heeft iemand nog dikke velgen incl banden liggen ?
ongeveer 18''
Een beetje de grootte van deze velgen:
vr 18 mei 2012, 17:19
17" kan nog net, 8j breed. 18"loopt tegen de veerpoot aan zonder aanpassingen en stuurt als een skelter, keihard en elk spoor is voor jou.Slijtage van de ophangrubbers is dan ook een dingetje waar je over na moet denken. In de US, zoals de wagen op jouw foto rijden ze 90. En zijn ze erg van de show and shine. Ik weet natuurlijk jouw budget niet, maar 17 inch of 16 inch is prachtig onder een e23, waarbij op de 17 inch een 225 brede band van een europees merk voor een redelijke prijs verkrijgbaar is. Pas op voor Wan-li , ling long en andere aziatische glijrubbers. Dan sta je zo achterste voren met een beetje regen.
vr 18 mei 2012, 21:19
ik heb de 18inch breedset gepast op de E23 whalenose maar loopt niet aan op de veerpoot en zelfs niet met 245 banden dit in tegen stelling tot de 235/17inch op de E24
Ligt gewoon aan de ET waarde ,maar idd ik weet alleen niet of het fijn rijd

op de E34 ging het best betreft het rijden het zoeken ligt ook weer aan het type band ,maar hijis wel wat gevoeliger in de sporen
Laatst bijgewerkt door
MartinE34 op vr 18 mei 2012, 21:27, in totaal 2 keer bewerkt.
vr 18 mei 2012, 21:21
Hij heeft een shark, en die is net ff anders. Bij mij pasten die 235 op 17 inch 9j et9 ook niet echt lekker aan de voorkant, 225 op 9j was het ook niet. 225 op 8 1/2 j met een et van 13 rijdt probleemloos.
vr 18 mei 2012, 21:26
idd
maar 17 inch is wat je zegt grootzat ,zelf vind ik 16 net iets fijner maar de looks van BBS wint het af en toe