Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
Plaats een reactie

motor onderdelen van een e23 733i 2/9/77

do 04 dec 2014, 04:10

Goede dag iedereen

ik heb een bmw e23 gekocht.(733i 2/9/77)met 142000 km op de teller.met blauw interieur
met een 4 handbak.
ik zoek nog een paar motor delen.
de wagen moest ooit gerestaureerd worden maar is in de vergeet hoek geraakt.
de wagen is al deels gedemonteerd.
ik haal hem volgende week naar mij thuis.ik zal dan ook ineens goede fotos posten.

op het eerste zicht mis ik de lucht debiet meter en de luchtfilterbak.
het kan zijn dat er nog in de koffer onderdelen zitten maar dat gaan niet open.
dat zal geopend moeten worden zonder schade(mss langs achter de zetel)

verder zou ik ineens graag raad vragen want ik ken van de oudere m30 motoren niets.
waar moet ik op letten,wat moet ik extra in het oog houden met zo een oude m30b32.
ik was zowiezo van plan de riemen,bougiekabels,filters en olie en gelijk de kleppen te checken.
verder zou ik hem graag ook een beetje kittelen.een goede spagetti erop en mss ook en andere nokkenas.lichtjes
gewoon om de motor net iets meer te geven.

ik zal eerlijk tegen jullie zijn ik heb de wagen gekocht voor onderdelen.
de motor en bak gaat in een e21 315.en het diff gebruik ik in een e31 behuizing voor mijn 8 serie project.
ik heb speciaal gezocht achter een wagen die eigenlijk gedemonteerd moest worden.
want ik haal geen goede bmws uit elkaar.dat is tegen mijn principe.

mvg

Ruben

Re: motor onderdelen van een e23 733i 2/9/77

do 04 dec 2014, 07:49

Als je hem toch alleen voor de onderdelen gebruikt.je kan via de achterbank niet in de kofferbak komen of je moet een Luik in het ijzer slijpen.ik zou denk het slot eruit gaan boren of zo.
Wel zonde want van die 733 zijn er volgens mij niet zo veel meer.je kan ook nog een los blok kopen .word genoeg met meer pk aangeboden (735)

do 04 dec 2014, 12:10

Hallo Marco

ik begrijp u volledig.ik bouw ook liever een auto af zodat die op de weg blijft.
als ik de fotos door stuur dan zul je het zien.
iemand heeft hem al zo goed als helemaal afgebroken.als je hem ziet dan zul je verschieten hoe ver hij al afgebroken is.
juist wielen en het glas erin,de rest is er uit gehaald en terug in de wagen gegooid.

als ik het kon dan had ik alles apart gekocht,maar ik moest ook nog een 210mm huis hebben met een 3.45 verhouding.
ik ben dit al jaren aan het zoeken.en omdat ik ook en e21 had staan waar ik en zware motor in wou leggen was deze auto perfect daarvoor.

mvg

ruben

do 04 dec 2014, 12:15

Je zal idd het slot moeten uitboren, als je die eruit hebt zie je (rechts) een pal, daartegen duwen met een grote schroevendraaier er je klep is open.
Plaats een reactie