Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
Plaats een reactie

BMW E3 / E12 zonder teveel haast (opknapper)

wo 01 jul 2015, 11:40

Momenteel ben ik twee van mijn auto's aan het verkopen, eentje moet ik eerst nog de druklager van vervangen (Hels karwei bij zo'n moderne vol gestampte auto), en ondertussen ben ik alvast een beetje aan het ori

Re: BMW E3 / E12 zonder teveel haast (opknapper)

wo 01 jul 2015, 17:59

Niet vergeten dat je bij LPG volle bak belasting betaald en niet de 120 euro regeling krijgt..

wo 01 jul 2015, 18:37

Peter E12 525 schreef:Niet vergeten dat je bij LPG volle bak belasting betaald en niet de 120 euro regeling krijgt..

Yes, vandaar dus (kort door de bocht) eentje van 40 jaar of iets ouder. Helaas is dat inderdaad niet anders meer, ik zou er wel weer heel een verhaal over kunnen schrijven over wat ik daar van vind en dat als er al LPG in zit het ook minder zonde is om op LPG te rijden (vooral als je de juiste maatregelen neemt) en het motorblok misschien zelfs wel een langere levensduur heeft met LPG enz. enz., maar ja. Ik weet dat er tegenstanders zijn van LPG, zelf dacht ik zonder echt er over na gedacht te hebben dat het ook iets slechts zou zijn maar volgens mij valt dat reuze mee (zeker met die maatregelen) en als ik zo'n mooie, leuke en fijne auto zou hebben dan wil ik daar wel graag mee gaan rijden en niet telkens laten staan en maar met mijn Fiat Uno gaan rijden bewijze van omdat die wel 1 op 16 loopt op benzine.

Ik rij namelijk stiekem best veel vind ik, ook al valt het eigenlijk best mee, boodschappen ritjes doe ik niet echt aan (is al snel wat verder weg ook als je in zo'n dorp woont) maar wel bijv. vanuit Waalre naar Tilburg omdat mijn vriendin daar woont, dat rij ik vaak, en vaak naar Geldrop aan de kant van Mierlo, maar zeer zeker ook naar willekeurige plekken verderop of gewoon de stad in (wat ook stiekem wel weer een stuk rijden is). Binnenkort hopelijk ook weer naar een werkplaats wanneer ik weer ergens aangenomen ben, zat nu vanwege medische redenen (ben van een operatie nog aan het genezen) thuis maar het gaat gelukkig toch weer erg goed. Maar ach ja, een heel verhaal weer, waar het op neer komt is dat LPG wel erg handig zou zijn eigenlijk en dus het liefst een auto waar al LPG in zit omdat die zowel prijs technisch als vanuit een liefhebber standpunt gezien beter, of minder erg (hoe je het ook maar ziet), zou zijn.

Genoeg over LPG, en ik ben dan ook jong en moet zeer zeker op mijn uitgave letten (wij allemaal, uiteraard, maar bij mij kan het met zo'n 'dikke' bak nogal eens heel snel gaan betekenen dat het helemaal niet meer rijden is i.v.m. een budget waar niet enorm gek mee gedaan hoeft te worden mocht het op raken). Daarom rij ik dan ook dagelijks rond met een Fiat Uno zoals eerder gezegd puur en alleen omdat het relatief gezien bijna niks kost maar dat heb ik al gedaan met het idee het is maar tijdelijk en ik wil eigenlijk iets moois, iets wat ik veel liever heb dan zo'n Fiat Uno hoe erg ik hem ook waardeer momenteel. Ik kwam dan uit bij een BMW zoals hier boven beschreven, het aller mooiste en beste qua wat ik verwacht dat binnen mijn budget zou kunnen vallen al is het dus met werk of al moet ik maar net de juiste zien te vinden op de juiste manier, of zowel dat en met werk. Autorijden is nou eenmaal iets wat ik dan naar mijn idee best veel doe, en ik vertel ook niet graag mijn vriendin bijv. van h

ma 06 jul 2015, 14:45

Vraag Kaptein in Lieshout eens, ik heb nog een 2000 NK staan, maar die is wel iets duurder

groeten loentje

ma 06 jul 2015, 15:26

Dank je wel, ze hebben inderdaad mooie wagens staan en ik ga binnenkort ook zeker even kijken maar ben wel bang dat ze het net niet zijn (te jong bijvoorbeeld) of net iets te duur, aangezien het voor hun toch wel voor de handel is..

ma 06 jul 2015, 18:34

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... =mympBuyer

ma 06 jul 2015, 19:41

Renier schreef:Dank je wel, ze hebben inderdaad mooie wagens staan en ik ga binnenkort ook zeker even kijken maar ben wel bang dat ze het net niet zijn (te jong bijvoorbeeld) of net iets te duur, aangezien het voor hun toch wel voor de handel is..

Gewoon een bod doen wat een beetje realtisch is. En wie weet. Het is handel ;-)

ma 06 jul 2015, 21:33

Deze is van loentje

http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as

ma 06 jul 2015, 22:21

e23eric schreef:http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m944361256-bmw-3-0-s-1973-blauw-type-e3.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

WOOOOOWWWW!!!!!

Ik ga echt alles op alles zetten hiervoor, haha!!

Wie weet kan ik met geluk beide auto's in een rits verkocht krijgen en het bedrag bij elkaar krijgen.

ma 06 jul 2015, 23:00

Met deze e3 zal je heel snel moeten zijn denk ik ;)

di 07 jul 2015, 00:23

e23eric schreef:Met deze e3 zal je heel snel moeten zijn denk ik ;)

Morgen komt er iemand voor een van mijn auto's kijken, uit Belgi

vr 10 jul 2015, 07:22

is dit niet iets

http://link.marktplaats.nl/m939435453

vr 10 jul 2015, 17:20

Peter E12 525 schreef:is dit niet iets

http://link.marktplaats.nl/m939435453

Dank je wel, Peter! Dat is inderdaad een heel erg mooie, helaas wel een viercilinder. Vandaag ben ik overigens bij Classic BMW Parts langs geweest, ook al was ik er maar kort was het toch erg interessant en heb veel mooie E12's zien staan! Ik ben er eigenlijk haast van overtuigd nu dat ik toch het liefst voor een E12 zou willen gaan, hoe gaaf en indrukwekkend die toch wel niet zijn eigenlijk (al wil ik niet zeggen dat een mooie E3 per se helemaal van de baan hoeft te zijn, ik denk er nog goed over na). Evenals het feit dat een zescilinder wel zwaar mijn voorkeur heeft, al is het een relatief heel erg lichte zescilinder, na een praatje met Willem weet ik toch dat ik liever voor een zescilinder ga ook vooral omdat er dan altijd nog de mogelijkheid is om voor bijv. een 3.3 motorblok met injectie te gaan achteraf.
Laatst bijgewerkt door Renier op vr 10 jul 2015, 19:39, in totaal 1 keer bewerkt.

vr 10 jul 2015, 18:39

Hey Renier, Dat is mooi en je hebt zo te horen genoeg info gekregen van Willem. Helaas was ik er niet vandaag.

De goude E12 met nu nog zwarte zender spoiler dat is de mijne die staat daar gestald

vr 10 jul 2015, 19:39

Super gaaf! Vooral die zender spoiler vond ik echt helemaal mooi :)

wo 15 jul 2015, 22:57

Graad heeft me een 'offer I can't refuse' gedaan ben ik bang, haha.. op BMW gebied, gelukkig :D ik ga hoogst waarschijnlijk binnenkort naar zijn E28 kijken als een soort van 'beginner BMW', lijkt me echt een super toffe bak in ieder geval. Hij bood me de E28 namelijk aan met inruil van mijn huidige auto en een bepaald bedrag aan geld bij, en misschien is zo'n E28 toch helemaal zo gek nog niet. Heeft immers bijna evenveel als niet vergelijkbare charme als een E12, plus het is een zes-cilinder!

do 16 jul 2015, 17:22

Een e28 is een bijzonder fijne wagen je ziet ze alleen wat vaker dan een e12 en ik vind de e12 iets meer stijl hebben... Wat voor een is het geworden?

vr 17 jul 2015, 12:43

RobK schreef:Een e28 is een bijzonder fijne wagen je ziet ze alleen wat vaker dan een e12 en ik vind de e12 iets meer stijl hebben... Wat voor een is het geworden?

Daar ben ik het mee eens, wat voor eentje het gaat worden staat nog niet 100% vast, vanavond ga ik namelijk naar een E12 kijken en morgen naar Graad zijn E28. Ben enorm benieuwd in ieder geval! :)

vr 17 jul 2015, 19:07

Ik zou zowieso voor een 6-pitter gaan ongeacht welk model het ook is ;). Maar een e12 zal wel eerder belasting vrij zijn. Ook niet geheel onbelangrijk. .. :roll:.

vr 17 jul 2015, 20:49

Jeps mee eens zeker altijd en E12 zespitter pakken. Maar volgens mij is Renier nog heel erg in orienterende fase.

Een E28 is gewoon nooit een E12. Neem je een late E12 dan heb je alweer een bodem groep van een E28 maar dan weer niet met de subframes..

vr 17 jul 2015, 20:55

Helemaal mee eens.alhoewel mijn e28 520i dicht in de buurt komt van mijn 72er 520/4
De 530i was een zeer goede basis,maar te veel werk voor mij :oops:

Hij moet gewoon op een rijtje zetten wat hij wilt,en een auto kopen in emotie is meestal slechte koop.
Ik vind de e12 met de kleine achterlichten t mooist persoonlijk.

Maar als je maar 2 a 3 duizend te spenderen hebt,kijk je weer snel naar auto's van 5 a 6000

vr 17 jul 2015, 21:03

http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-528--be ... 671226.htm

Of even doorsparen ;)

Vind t een mooie

http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-525-e12 ... 640790.htm

za 18 jul 2015, 09:47

graad schreef:http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-528--benzine--1979--2800cc--97671226.htm

Of even doorsparen ;)

Vind t een mooie

http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-525-e12 ... 640790.htm

Die ene is ook alweer verwijderd van Kapaza, haha, wel erg gaaf. Maar ik heb de E12 nu kunnen bezichtigen, en ik weet niet meer wie het zei, verschillende mensen waarschijnlijk maar zo'n vroege E12 laat ondanks dat ze echt super mooi zijn toch een klein beetje wat aan de wensen over qua techniek (lees moderniteit). Al heb ik totaal geen schrik van oudere techniek en totaal geen drang naar moderne 'luxe', ook ben ik er van overtuigd dat zoiets gewoon vrij snel went.

Maar toch ben ik zeer benieuwd naar de E28 van Graad, ik heb nu bij de vroege E12 een indruk kunnen opdoen, nu wil ik wel eens zien wat er in 10 jaar tijd bij BMW voor vorderingen zijn geweest. Ik weet ook van mijzelf dat rond de jaren 80 mijn favoriete wagens zijn meestal, niet te 'primitief' (niet vervelend bedoeld) maar ook niet te modern (dit is eerder slecht bedoeld, haha).

Over het algemeen had ik wel een goede indruk bij de E12 overigens, al waren er dus ook gewoon dingen die beter konden, interieur zaten ook best wat scheuren in maar goed dat zie ik vaak bij oudere auto's en vrij zeker bij BMW's. Aan de andere kant is de techniek wel vaak veel beter bestand tegen de tand des tijds bij BMW's heb ik het idee, ze roestvrij houden is aan de andere kant niet iedereen gelukt, haha. Maar ja, ik heb ook weer geen schrik van een beetje roest en zelfs de wat ergere dingen kunnen altijd gerepareerd worden, er is namelijk bijna altijd nog wel de mogelijkheid om te lassen en daarna te vertinnen om het weer strak te krijgen. Plamuren daar heb ik het eigenlijk echt niet op om diverse redenen, maar goed heb nog wat dingen te doen dus zal niet weer hele verhalen daar over door blijven typen, hahaha :P

za 18 jul 2015, 18:53

Mensen, ik ben er uit, ik heb nu ook bij de BMW E28 van Graad gekeken en ik kan zeggen dat ik er uit ben.

We hebben een stuk met de E28 520i gereden (de buurjongen was mee gegaan), nadat Graad mij hem helemaal had laten zien, en de auto is gewoon super gaaf. Daarnaast hebben we ook een stukje mee gereden met Graad zijn E23, wat echt enorm gaaf was, super coole wagen!

Maar ik ben er uit, het word de E28 520i, ik denk dat het de perfecte BMW is voor mij momenteel, sowieso om mee te beginnen, en ook het kleurtje is gewoon leuk al is het apart (misschien daarom juist wel, haha).

za 18 jul 2015, 19:14

Hij is je gegund,en je weer in iedergeval wat er met een oldtimer is.in de prijsklassen van 10.000 en hoger moet t gewoon perfect zijn,KLAAR,geen discussie mogelijk.maar in de prijsklasse tot 1500 ong is er gewoon werk aan de winkel,en heb je geen auto die rijdbaar en 40+ is qwa bouwjaar?maar gelukkig zie jij wel in als de basis zeer goed is :Peace:
Plaats een reactie