Het is nu zo 28 apr 2024, 16:22


Te koop: Nette BMW 728 1986 automaat

Plaats hier je artikelen die je aanbied
  • Auteur
  • Bericht
Offline

MarioE23

Nieuw

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: di 16 dec 2014, 22:20
  • Woonplaats: Papendrecht

Te koop: Nette BMW 728 1986 automaat

Berichtwo 12 jul 2023, 20:40

Hey allemaal.
Na wat wikken en wegen zet ik toch mijn E23 te koop, meerdere malen overwogen en tijd gezocht maar ik kom er simpelweg niet aan toe om haar de aandacht te geven die ze verdient.

Het gaat hier om een 728I die in 2013 volledig aangepakt is, zie dit topic:
viewtopic.php?t=7455
Wout was toen mijn collega en ik heb deze auto in 2015 van hem overgenomen.

Veel mee gereden, nog veel meer van genoten. hier en daar wat dingetjes aangepakt
- Veren aan de voorzijde vervangen voor originele verlagingsveren
- audiosysteem compleet vervangen en over een versterker (alle kabels weggewerkt, versterker onder de stoel en aftermarket radio in het dashboardkastje) speakers op de hoedenplank liggen op losse ringen dus daar passen de originele speakers nog gewoon in als je die ringen weghaalt
-BBS RC090 harten zwart gemaakt, dit vind ik zelf veel mooier maar smaken verschillen
-In 2021 is de nokkenas en wat tuimelaars en kleppen vervangen door Cees, dit in verband met ingelopen nokken. Hier zijn uiteraard foto's van
-Wassen, poetsen, waxen. Wassen, poetsen, waxen. Ik stond er vaker omheen dan dat ik er in zat zullen we maar zeggen.
-Regelmatig onderhoud, eigenlijk elk jaar sowieso de motorolie en filter vervangen, ook als er bijna niet mee gereden is

De auto is best netjes en staat goed in de lak, hier en daar een gebruikersplekje maar niks heel spannends.
De bodem is hard en kan indien gewenst ook op een brug bekeken worden.

Is alles dan rozengeur en maneschijn? Helaas niet:
-Sinds vorig jaar heb ik een probleem gehad met het koelsysteem, hij bouwde veel druk op en werd warm. Uiteraard niet mee gereden zodra de temp opliep. Ik heb toentertijd het systeem doorgespoeld met demiwater, de thermostaat vervangen en op aanraden van Cees een 2mm gaatje in de thermostaat geboord en daarmee bleef de temperatuur netjes maar heb ik er eigenlijk niet mee gereden. Voordat het winter werd heb ik hem met koelvloeistof afgevuld maar vervolgens liep hij weer warm.
-De voorste schokdempers moeten vervangen worden, ze lekken niet maar raken de eindstop bij een drempel
-De benzineleidingen/ontluchting aan het koolfilter links achter in de kofferbak moeten goed aangesloten worden.
-De kilometerteller (odometer) moet gerepareerd worden kwam ik 5 maanden geleden achter, dit kost 75 bij Ivo Christov

Voor de rest is het echt een prima auto, zelfs na een lange tijd stilstaan is het starten en lopen. Dit word uiteraard nog met enige regelmaat gedaan maar ik kan er gewoon de tijd niet voor vinden om er echt voor te gaan. Ik gok dat ik de afgelopen 3 jaar misschien 200 kilometer met haar gereden heb en stilstand is achteruitgang dus ik hoop hier iemand blij mee te maken.

De auto staat nu nog op de winterset, maar er zit ook een set 17" BBS RC090 in nette staat bij

Ik heb een fotoset gemaakt van rondom exterieur, interieur, bodem etc. Die kan ik niet allemaal uploaden hier.

Indien er interesse is of je wilt de foto's toegestuurd krijgen kan je mij het beste een whatsapp bericht sturen op 0619454818, ik ben ivm werk erg slecht te bereiken voor een telefoongesprek dus dat kunnen we dan beter even afspreken.

Ik hoef echt niet de hoofdprijs voor deze wagen, zeker met het motorische en verlopen apk in het achterhoofd maar op dit moment kost de auto mij 6 euro per maand dus voor niks gaat hij niet weg.

Groeten Mario Hertstein
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Keer terug naar Aangeboden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron