slappe.....V-snaar verstopping radiateur gaatjes radiateur doorspuiten ( te veel lijken erin) thermostaat blijft hangen bij mij hielp het om op het dashboard te meppen...toen zakte de meter ook geen koelvloeistof
Bij mijn E3 vroeger heb ik een waterpomp van een nieuwer model gemonteerd, met schroefdraad.. En de bijbehorende fan+viscokoppeling. Bij mij maar 1 nadeel. De radiator moest eruit omdat de visco er anders niet opkon. Soms schroeven ze bij de e3 de fan vast aan de visco zodat de fan altijd draait. De standaard fan van de e3 is waardeloos.
Kan je doen Mike, hebben wij ook gedaan voorlopig. Er zit een oud type pomp op dus ook een oud type visco (met motageblokje en M8 bout). Er zit nu een rond plaatje op de poelie v d pomp waaraan de fan meteen op zit. En het viscogedeelte is eruit. Nadeel: motor maakt meer lawaai, en bij lage temperaturen wordt ie niet erg warm. Voordeel: hij koelt als een tierelier en met dit weer is het precies goed (tempmeter staat in het midden. Als het herfst wordt gaat de pomp eraf, en halen we de poelie eraf en pers ik er een poelie van een jonger type op met de bekende linkse draad. Dan de nieuwe visco erop en hij kan weer. Maareh succes en weet je wat je kan verwachten.