Allereerst wil ik jullie allen bedanken voor jullie bijdrage!
Inmiddels heb ik door dat kritisch kijken naar de aangeboden modellen aan te raden is. Ik ben me er ook zeker van bewust dat het niet betekend gratis rijden. Dat is gelukkig ook niet de insteek
Voor de rest heb ik ook geen actie meer ondernomen richting de rechts gestuurde E23. Wel ben ik vandaag naar een 728i wezen kijken. Het betreft een aangeboden auto welke ik uit het lijstje wat Mike linkte had gevonden :
[link]http://www.speurders.nl/overzicht/autos/bmw/bmw-728i-b-j-1984-oldtimer-airco-68282298.html[/link]
Helaas bleek deze auto veel meer mankementen te hebben dan gedacht (daar was de prijs wel naar). Bijna alle elektra lag eruit en de auto had een lange tijd in een vochtige (zoute) omgeving gestaan in Frankrijk waardoor de binnenkant begon te spochten, de luchtkanalen beschimmeld waren etc. Het olielampje bleef ook branden terwijl er wel genoeg olie in zat. Wanneer de vuldop opengedraaid werd kreeg de motor het even zeer lastig. Iemand enige ervaring met wat hier nu gebruikelijk mee is

Ik dacht altijd dat wanneer de vuldop opengedraaid wordt er de weg van de minste weerstand optreedt voor wat betreft het aanzuigen van zuurstof. Wanneer de zuigers zijn versleten zal hij hierdoor lucht gaan blazen.
Aan de buitenkant (waar ik mij iets minder zorgen om maakte) zaten er wat gebruikelijke roestplekken en hier en daar een duts. De motorkap was in elk geval niet ingesmeerd met factor 40 want die begon al aardig te vervellen

De koper zou uiteindelijk akkoord gegaan zijn met een bod van 500 euro op basis van zelf ophalen, dus voor diegene die nog interesse heeft
Groeten Bram