Plaats hier de gespotte auto's van andere typen van BMW (dus geen e23 !)
Plaats een reactie

Re: Op zoek naar 7-serie

wo 14 sep 2011, 09:46

628CSI schreef:?... ik zou na zoveel goede adviezen niet zo eigenwijs blijven en er toch maar voor kiezen om een duurdere/goeie wagen te zoeken.Die worden er hier regelmatig aangeboden.

Mijn huidige Porsche is ook zo'n exemplaar. Duurder en minder kans op mankementen.
Echter.....
Mijn vorige rode Porsche was een heel ander verhaal. Denk op zich wat teveel betaald gezien de staat van onderhoud maar ze had wel karakter en met de 5.5k die ik bij moest leggen voor mijn huidige exemplaar kun je een heleboel onderhoud plegen. Bij die rode is de kop eraf geweest en als laatste de pakking van het oliehuis lek zodat de olie er in een straaltje onderuit liep op zich een reparatie van slechts 300 euro maar de maat was vol...
De huidige eigenaar is er erg blij mee maar moest wel een nog een versnellingsbak wissel uitvoeren. Is hij 2 dagen mee bezig geweest en 300 aan kosten. Mij had dat natuurlijk wel meer gekost dan die 300 euro maar zeg 1000 euro was het denk ik wel gefixed. Was er nog ruim 4500 euro budget over voor ander onderhoud.
Voor mijn huidige Porsche heb ik ook nog wensen maar wil ik wel investeren?
Er zitten wat te kleine bandenmaat op en eigenlijk zou ik wel winterbanden willen maar is het nodig?
Kan ook de Saab pakken als het glad is. Kosten zomerbanden ca 500 en winterbanden 600.
Maar er zijn ook andere zaken... De bestuurdersstoel wil ik eigenlijk wel laten repareren. Kan vrij goedkoop voor ca 100 euro pus 2x 200 km rijden en tijd. Misschien dichterbij iemand zoeken ik weet het niet.
Maar eigenlijk zou ik mijn schaarse euro's aan iets anders moeten besteden van de Porsche.
Onder aan de bestuurders portier komen roestblaasje....
Hoe pak je zoiets aan?
Gewoon gaan schuren of toch een bedrijf inschakelen.
Of op zoek naar een roestvrije portier etc.
Kortom ook de duurdere Porsche geeft zorgen en minder makkelijk om aandachtspunten te negeren.
Bij een 1250 euro auto zou het mij een zorg zijn of die lekt of een beetje roest.
Zelf fixen geeft minder financi

Re: Ori

wo 14 sep 2011, 18:33

Niet om jouw ,

maar als je een auto koop waar iets of wat aan gedaan moet worden moet je gewoon denken dat je geld in gaat steken.
Anders moet lekker nieuw gaan rijden .

Maar dubbeltje op eerste rang zijn helpt ook niet. denk ook niet dat je dat ben
En PROBEER zelf eens wat gewoon doen, zo leer je het ook.
Ik ben ook geen timmerman maar ik probeer het gewoon dingen is soms niiet mooi maar kan wel zeggen heb het zelf gedaan.

wo 14 sep 2011, 21:22

Preciessssssssssssss

Dat van die 1250 euro auto is ook een beetje onzin, doe je er niks aan, wordt het een 500 euro auto, en onderhoud je hem, wordt ze misschien wel meer waard.
zelf ontroesten en spuiten is even mooi, bij een spuitbedrijf iets langer, en een echt goed spuitbedrijf nog langer.
Heb in 12 jaar nog nooit op winterbanden gereden, mis ze niet en zie eigenlijk nooit sneeuw hier en als het wat kouder wordt rijd ik normaler.

Maar ook al koop je van je laatste centjes een bmw, onderhoud blijf je houden.

En ik zou liever pompen in een porsche dan een bmw......

Groeten Erik

do 15 sep 2011, 11:57

Nieuw wil ik nooit rijden en het liefst zou ik toch bouwjaar van voor 1987 rijden maar dat is met mijn huidige wagen helaas niet het geval. Ik weet oude wagens meer kans op onderhouds kosten maar mocht het een tijdje wat minder gaan financieel dan maak je minder km en heb je lage maandlasten.
Heb inmiddels besloten dat dat ik de roest aan de Porsche ga aanpakken, misschien zelf wat doen of alles laten doen. vanmiddag weet ik wat de kosten zijn. Ook geen winterbanden op de Porsche, de Porsche laat is staan als het glad is. De Saab heeft wel winterbanden dus die kan ik pakken als het te glad is en ik met de wagen op stap moet.
Gisteren bij de bandenboer geweest en die heeft een goed verkoop praatje gehouden.... Ik moet voor de Porsche N-type hebben van Continental en die zijn niet goedkoop.... Dat banden een wereld van verschil maken in weggedrag voor de Porsche dat weet ik uit ervaring. De velgen van de vorige Porsche waren krom en het profiel was bagger. Toen ik orginele velgen geleend had winde ik die niet meer terug geven en heb die toen overgenomen voor een leuk bedragje. Op mijn huidige Porsche zaten Cub-velgen (ik zou eerder zeggen (k*T-velgen). De wagen spoorde voor geen meter en toen heb ik iemand gevonden die orgineel wilde ruilen voor de Cubs en er zaten alleen wel rare bandenmaat omheen zie foto:
Afbeelding
Maar het rijgenot is toen wel met 1000% verbeterd.
Maar het ziet er niet uit en het profiel is nog maar net APK +2mm, in de winter met glad weer zal dat problemen geven.
Ga ik door met Porsche dan komen die continentaal bandjes erop.
Stop ik dan maak ik de stoel nog netjes en de roest doe ik in ieder geval.
Maar ik heb toch ook nog die SR500 in de verkoop...
http://link.marktplaats.nl/478743569
Daar heb ik een aanbod voor een ruil...
http://link.marktplaats.nl/473750415
Geen 7-serie ik weet het maar toch als winterauto of misschien zelfs wel vervanging van de Saab.
Ik zeg niet gelijk nee tegen het aanbod.
Dit topic zie ik een beetje als zelfreflexie en of er ooit een 7-serie komt....
Hoop dat ik niet verveel en zolang er reacties komen zal ik blijven posten tenzij het minder gezellig wordt natuurlijk.
Wie weet krijg ik via dit draadje gewoon een mooi aanbod waardoor ik ineens de perfecte 7-serie heb.

do 15 sep 2011, 17:00

Ik vind oude Citroens erg mooi maar het schijnt dat je met sleutelen echt nooit klaar bent...

do 15 sep 2011, 18:56

Als je het half blijft doen ben je inderdaad nooit klaar met Citroens, maar deze hier is wel klaar :)

Image

en het rijden is vele vele vele malen leuker dan het sleutelen. Ook vele zeggen dat de uitvinder geweldig was, nou ikke niet.....

Groeten Erik

za 17 sep 2011, 07:31

Op het berichtje dat ik als reactie heb gestuurd naar de aanbieder van de GS heb ik nog geen antwoord. Het betreft een GS dus niet zo'n snoek. Zo'n snoek is wel erg mooi maar ik denk een hele goede duurder is dan een hele goede 7-serie.
Het roestplekje aan de Porsche kost 250

vr 09 maart 2012, 09:12

Geachte forum leden,

Het is weer een poosje geleden dat ik hier gepost heb.
Ben echter een hele mooie e23 op MP tegengekomen.
Wat zijn jullie gedachten bij deze wagen?
http://link.marktplaats.nl/533264483
Ga misschien informeren of er inruil mogelijkheden zijn met de Porsche 944 S2.

vr 09 maart 2012, 09:20

viewtopic.php?f=18&t=6436

zo 18 maart 2012, 14:25

Als je zelf kunt sleutelen een hele mooie auto voor een lage prijs met gegarandeerde prijsstijging :clap: en natuurlijk ...een genot om te riijden :thumbsup:

ma 19 maart 2012, 08:00

Het is idd een mooie wagen maar ga het avontuur nu toch maar niet aan. Inruil was niet mogelijk en dan moet ik ook de Saab nog zien te verkopen voor een leuke prijs. De Saab die ook alle luxe heeft die de 745 ook heeft en het werkt ook nog allemaal. Ben de Saab weer meer aan het waarderen. Voorlopig dus geen veranderingen in mijn wagenpark.
Plaats een reactie