Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
        
            
        
    
    
	
        
        di 16 jun 2009, 21:00
		
			
			als ik rustig rij is er niks aan de hand,
maar als je wat forser moet remmen, gebeurd er niet echt veel, maar duurt het een seconde of 2 en dan gaat de auto uit zijn eigen harder remmen.
rijd heel apart,
stomweg een kapotte drukbol? of hebben jullie dit nog nooit gehoord
			
		
	 
	
        
        di 16 jun 2009, 21:28
		
			
			lijkt mij de drukbol, ik heb hetzelfde gehad en heb toen een andere bol gemonteerd en toen remde hij weer normaal.
			
		
	 
	
        
        di 16 jun 2009, 21:33
		
			
			drukbol inderdaad,of harde remblokken,zou ook nog kunnen 
			
		 
	 
	
        
        di 16 jun 2009, 21:36
		
			
			Gtech schreef:als ik rustig rij is er niks aan de hand,
maar als je wat forser moet remmen, gebeurd er niet echt veel, maar duurt het een seconde of 2 en dan gaat de auto uit zijn eigen harder remmen.
rijd heel apart,
stomweg een kapotte drukbol? of hebben jullie dit nog nooit gehoord
 gtech bij een kapotte rembol  moet er wel een lampje kort gaan branden  als je de rem intrapt.
			
		
 
	 
	
        
        di 16 jun 2009, 21:37
		
			
			Ik zou beginnen met remmen te ontluchten...
			
		
	 
	
        
        di 16 jun 2009, 21:38
		
			
			klopt,is bij mn e23 aan de hand 
  
 lampje aan,en binnen 2 sec.weer uit 
			
		 
	 
	
        
        di 16 jun 2009, 21:42
		
			
			bert/e23 schreef:Gtech schreef:als ik rustig rij is er niks aan de hand,
maar als je wat forser moet remmen, gebeurd er niet echt veel, maar duurt het een seconde of 2 en dan gaat de auto uit zijn eigen harder remmen.
rijd heel apart,
stomweg een kapotte drukbol? of hebben jullie dit nog nooit gehoord
 gtech bij een kapotte rembol  moet er wel een lampje kort gaan branden  als je de rem intrapt.
 
toevallig heb ik die schakelaar op het kleppenhuis parralel aangesloten op mn remvloeistofpotje, en inderdaad die gaat 1sec aan als je remt en weer uit!
dan ga ik die dus vervangen, bij deze bedankt!
			
		
 
	 
	
        
        di 16 jun 2009, 21:44
		
			
			is bij mij ook 
			
		 
	 
	
        
        di 16 jun 2009, 21:58
		
			
			Dit heb ik 1 keer meegemaakt. Het komt doordat de as van de hoofdremcilinder blijft hangen in de booster. De remdruk kan dan niet weg en het wiel gaat vaster zitten, tot bonken aan toe.
Oplossing; hoofremcilinder en booster vervangen.
			
		
	 
	
	
        
        di 16 jun 2009, 22:01
		
			
			rembol ? je had toch een e30? of heb je het hele remsysteem overgezet?
			
		
	 
	
	
        
        wo 17 jun 2009, 06:42
		
			
			????????????????????/
			
		
	 
	
        
        wo 17 jun 2009, 10:01
		
			
			Das duidelijk een BMW rembol, maar die motor  

  ?
			
		
 
	 
	
        
        wo 17 jun 2009, 10:27
		
			
			en dan heb ik me nog wel netjes voorgesteld haha,
viewtopic.php?f=11&t=928
			
		 
	 
	
        
        wo 17 jun 2009, 10:35
		
			
			6 in lijn is 6 in lijn  
 En een turbo (of twee)
			
		
 
	 
	
        
        wo 17 jun 2009, 11:14
		
			
			Hij heeft al aangegeven bij even voorstellen dat hij het remsysteem van een e23 heeft ingebouwd 
			
		 
	 
	
        
        wo 17 jun 2009, 17:30
		
			
			ben benieuwd of je er een kenteken op krijgt... heb een keer op een meeting in een e30 met v12 gereden, was maar goed dat ik schoon ondergoed had meegenomen ! Tering wat ging dat ding snel ! 
 dit zijn mooie projecten. en de e30 blijft toch het mooiste BMW type (naar mijn bescheiden mening)
			
		
 
	 
	
        
        wo 17 jun 2009, 19:24
		
			
			RoVer8772 schreef:en de e30 blijft toch het mooiste BMW type (naar mijn bescheiden mening)
Mwahhhh, ik pas er niet goed in... 

  Bovendien heb ik maar een kleine pielemoos, dus ter compensatie een 7
			
		
 
	 
	
        
        wo 17 jun 2009, 20:01
		
			
			RoVer8772 schreef:ben benieuwd of je er een kenteken op krijgt... heb een keer op een meeting in een e30 met v12 gereden, was maar goed dat ik schoon ondergoed had meegenomen ! Tering wat ging dat ding snel ! 
 dit zijn mooie projecten. en de e30 blijft toch het mooiste BMW type (naar mijn bescheiden mening)
 
kans is groter dan een v12, aslast is amper zwaarder en vering is er op aangepast.
hij was al een 6cil op kenteken, alleen cilinderinhoud is 700cc groter geworden
maar ik wil het wel proberen als hij af is.
			
		
 
	 
	
        
        wo 17 jun 2009, 20:09
		
			
			Ze zijn niet zo heel naar bij de RDW. Als je alles maar netjes aanpast.
Ik had een collega die een V-tec blok van een honda CRX in een mini heeft gezet. Kwam ook door de keuring, was alleen kantje boord op de dB's. Maar ze konden zijn werk erg waarderen.
			
		
	 
	
	
	
        
        wo 17 jun 2009, 20:25
		
			
			Idd. veel veranderd voor de APK. Stuurbekrachting als die er op zit moet ie werken en mag niet lekken.
			
		
	 
	
        
        wo 17 jun 2009, 20:28
		
			
			das wel te begrijpen michiel 
 zo gaat toch t grote gros wat nieuwere autos rijden,en echte liefhebbers onderhouden zn bolide dan perfect 
			
		 
	 
	
	
	
	    
	        Powered by phpBB © phpBB Group.
		
		
		    phpBB Mobile / SEO by Artodia.