Het is nu do 11 sep 2025, 18:18


Verschil turbo 1 en 2

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Verschil turbo 1 en 2

Berichtza 18 jul 2009, 14:34

Ben vandaag bij een 745i wezen kijken, boooooooh mooie auto :o :o deze was van okt. '82 de e23/2 facelift maar met de turbo1 3,2l motor,
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtza 18 jul 2009, 16:35

Blok of hele auto?

Turbo 2 heeft een 3,5 liter, is te tunen en is iet geciviliseerder. Bij de 3,2 komt de turbo er iets abrupter in. Ook is de 3,5 zuiniger en minder storingsgevoelig meende ik.
Offline

Mike

Moderator

  • Berichten: 1840
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 19:04
  • Woonplaats: Amersfoort

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtza 18 jul 2009, 17:11

1e heeft drie versnellingen, 2e vier.
Ze hebben evenveel pk's.
Evenveel koppel.
1e is iets zwaarder.
1e heeft een top van 224 km/h, 2e 226 km/h.

0 tot 60 : 1e in 5.4 s., 2e in 4 s.
0 tot 80 : 1e in 6.3 s. , 2e in 6.2 s.
0 tot 100 : 1e in 8.1 s. , 2e in 8.2 s.
0 tot 120 : 1e in 10.8 s., 2e in 10.7 s.
0 tot 140 : 1e in 14.1 s., 2e in 13.7 s.
0 tot 160 : 1e in 19 s., 2e in 20 s.
0 tot 180 : 1e in 26.5 s., 2e in 25.3 s.
Offline

beemer

Die hard

  • Berichten: 297
  • Geregistreerd: vr 29 mei 2009, 22:33

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtza 18 jul 2009, 22:42

ik dacht dat de turbo 2 een 3,4 ltr was? :) :) :)
e38 750ia indu.
Alpina B12 5.0 iL
e23 745ia turbo
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtza 18 jul 2009, 22:57

Ja sorry. Is 3430 cc toch?
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtza 18 jul 2009, 23:26

bij de versie 2 hebben ze de compressieverhouding verhoogd naar 7,5 maar zijn de koppen hetzelfde? dus is de eerste ook geschikt voor lpg?
Offline

RoVer8772

Professional

  • Berichten: 2059
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 19:47
  • Woonplaats: Helmond

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtzo 19 jul 2009, 00:27

is altijd geschikt voor lpg....gaan we weer :naughty:
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....


'83 732i e23
'94 320ia e36 coup
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23615
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtzo 19 jul 2009, 10:09

heb jij geen last meer van rover,jij hebt geen turbo meer :mrgreen: :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtzo 19 jul 2009, 10:32

Even over de koppen, hier had Cees toch een stuk over geschreven? Ik meende dat alles van na '84 wel geschikt was voor langdurig LPG.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtzo 19 jul 2009, 10:34

ik heb ergens eens gelezen dat de kop van de M102 anders is als die van de M30 maar is die hetzelfde als de M106? :?:
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtzo 19 jul 2009, 10:36

na 84? ik heb vroeger een e3 gereden met lpg zonder kopmodificatie en zonder problemen :?:
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtzo 19 jul 2009, 10:40

Dat weet ik niet.
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: Verschil turbo 1 en 2

Berichtzo 19 jul 2009, 10:49

Na 1984 harde klepzetels, dus beter jongens. Heeft ie al vaak geschreven.
Maar wb verschil in koppen van de m30. Ik heb er twee liggen die verschillend zijn. eentje van een 2800 uit 1978 en eentje van een 3.0 bj 1976. En bij de onderblokken waren de zuigers verschillend. Heb nog een paar foto's naar cees gemaild en van de 3.0 kende hij ze niet, hij had ze nog nooit gezien.
De kop van de 2800 paste in ieder geval niet op de3.0 en andersom de 3.0 kop ook niet op de 2800.

Keer terug naar Allerlei

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

cron