M'n uitlaatlijn was dringend aan vernieuwing toe. En maar meteen een Hartge spaghetti spruitstuk onder geplaatst .
Echt een groooot verschil op gebied van koppel in de lagere toeren (1500-3000), wat vermogenswinst en een leuke sound. (doch niet overdreven luid). Het hitteschild moest er gewoon boven, want het geeft wel meer hitte af dan het OEM spruitstuk. Zonder wordt de airco minder efficient, wordt er warmere lucht aangezogen (doordat de luchtfilterbox opwarmt, etc.).
Enkele foto's:
En dit was vooraf
Laatst bijgewerkt door Fred op zo 02 aug 2009, 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Je had het spruitstuk ook in de thermowrap kunnen wikkelen. Zie je vaak bij dragracers of rallye wagens. werkt uitstekend tegen overbodige hitte ontwikkeling in de motorruimte.
Mooi spruitstuk trouwens, wil ik ook wel, maar kom je weinig tegen.
Street legal schreef:Je had het spruitstuk ook in de thermowrap kunnen wikkelen. Zie je vaak bij dragracers of rallye wagens. werkt uitstekend tegen overbodige hitte ontwikkeling in de motorruimte.
Heb ik aan gedacht, maar de buizen van het spruitstuk komen soms tot op 2mm van elkaar, het zou een rotklusje geworden zijn
Loop je dan niet een groot risico dat de kop plaatselijk heter wordt ? (dus kan gaan scheuren) omdat de warmte dan meer via de kop afgevoerd zal worden?
joep schreef:Loop je dan niet een groot risico dat de kop plaatselijk heter wordt ? (dus kan gaan scheuren) omdat de warmte dan meer via de kop afgevoerd zal worden?
Mocht ie enkele dagen stationair draaien warmt de kop vanbuiten uit op. Maar tijdens het rijden wordt hij constant gekoeld. (ook nog bijkomende luchtstroom voorzien via de radiator).
De originele Hartge-kop had hier ook geen extra bescherming tegen, dus zij zullen dit wel getest hebben. Mocht het zo zijn, kom je het snel te weten