Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
Plaats een reactie

Re: Even voorstellen; BeekMW

wo 09 sep 2009, 19:28

Op mijn 628csi uit 1984 zit ook portierslotverwarming. Volgens mij standaard vanaf dat bouwjaar.
Overigens werkt het in de meeste gevallen na zoveel jaar niet meer , omdat de kontaktpunten ervan kunnen roesten. Bij mij was dit althans het geval. Ik heb het echter zo gelaten , omdat ik afstandbediening voor de cv heb ingebouwd. Dan heb je de verwarming niet meer nodig.

Re: Even voorstellen; BeekMW

wo 09 sep 2009, 19:31

inderdaad zero,ook op jou 728 zit t erop(mits ie niet uit belgieen komt,want daar was t een dure optie)

Re: Even voorstellen; BeekMW

wo 09 sep 2009, 19:40

Zero's zijn 728 komt uit Zwitserland.

Re: Even voorstellen; BeekMW

wo 09 sep 2009, 19:42

dan zit t er op :D

Re: Even voorstellen; BeekMW

wo 09 sep 2009, 20:31

Ja? Und wie finde ich das?

De mijne komt uit '83.

Re: Even voorstellen; BeekMW

wo 09 sep 2009, 20:35

als t vriest hendel omhoog trekken :mrgreen: :mrgreen:

ff binnebekleding loshalen,en kijken of er 2 kabeltjes aan de binnenkant opzit ;)

centraal deurvergrendeling werkt bij een 728i en 732i alleen maar op de linker deur :shock:

vanaf een 735i ook op t rechterportier en op t kofferbak slot ;)

Re: Even voorstellen; BeekMW

wo 09 sep 2009, 20:41

graad schreef:als t vriest hendel omhoog trekken :mrgreen: :mrgreen:


Heb ik al eens met mijn vorige gedaan, en toen had ik het handvat in de hand.....

graad schreef:centraal deurvergrendeling werkt bij een 728i en 732i alleen maar op de linker deur :shock:


Weet je dat zeker?

Re: Even voorstellen; BeekMW

wo 09 sep 2009, 20:44

zo staat t wel in de boekjes :oops:

Re: Even voorstellen; BeekMW

do 10 sep 2009, 11:31

Ha, gelijk de boel op scherp gezet volgens mij :D

Nou gisteren stond ik dus al met een lege accu, kwam bij de auto aan en voelde aan het slot, deze was koud. toen ik in de auto ging zetten deed de binnenverlichting en het dashboard nog gewoon maar toen ik het contact omdraaide gebeurde er niks. Een maatje van me heeft me even geholpen met zijn Subaru en na een minuutje liep ie gelukkig weer.

Gekgenoeg blijft mijn portierslot nu wel koud, wellicht is het systeem door de hitte overleden nu maar weet dat niet zeker (heb de pluspool maar even van de accu gehaald voor de zekerheid).....

Re: Even voorstellen; BeekMW

do 10 sep 2009, 11:34

Even een vraag van andere orde;

Als het blok koud is schakel ik standaard over bij de 2500toeren en ga pas een beetje gas geven als de motor echt warm is. Als de auto warm is en trek hem bijvoorbeeld in zijn 3 door heeft ie af en toe last van een dipje bij ongeveer 4000toeren (houd even in). Zelf zat ik te denken aan misschien de bougies, kunnen deze aan vervanging toe zijn?? Heeft iemand hier ervaring mee of dit ook meegemaakt??

Groetjes,
Jeroen.

Re: Even voorstellen; BeekMW

vr 11 sep 2009, 15:42

Ja Jeroen, het kan heel veel zijn...
Zou beginnen bij de bougies en verdelerkap

Re: Even voorstellen; BeekMW

vr 11 sep 2009, 18:23

Idd bougies, verdelerkap, rotor en kabels. Begin maar vast met sparen :lol:
Begin alsjeblieft met bougies van NGK. BP5ES voor de 635 tot bj 1987.
Heb de ervaring dat de motor beter loopt op NGK en de dip bij 4000 toeren is
dan ook weg. is niet erg kostbaar en de handigste stap om te beginnen

Re: Even voorstellen; BeekMW

vr 11 sep 2009, 18:45

Street legal schreef:Idd bougies, verdelerkap, rotor en kabels. Begin maar vast met sparen :lol:
Begin alsjeblieft met bougies van NGK. BP5ES voor de 635 tot bj 1987.
Heb de ervaring dat de motor beter loopt op NGK en de dip bij 4000 toeren is
dan ook weg. is niet erg kostbaar en de handigste stap om te beginnen



Bwahaha, En ik maar denken dat oude auto's goedkoper waren in onderhoud :lol: gekheid natuurlijk...

Dit geeft mij al veel duidelijkheid. Ik ga eerst even achter de tip van Graad aan door er een volle tank goede benzine in te gooien en wellicht wat injectorreiniger (alhoewel ik me niet kan voorstellen dat dat verstandig is, goed, jullie zijn de specialisten) :thumbsup:

Deze BMW komt overigens uit '89, kan ik dan nog steeds diezelfde bougies van NGK gebruiken of moet ik een ander typenummer hebben??

Keep ya posted...

Re: Even voorstellen; BeekMW

vr 11 sep 2009, 20:18

Voor een 89 er NGK ZGR5A.

Re: Even voorstellen; BeekMW

zo 13 sep 2009, 18:40

Street legal schreef:Voor een 89 er NGK ZGR5A.


Thanks :thumbsup:

Overigens nog heel even geduld met de foto's, vandaag de hele dag met mijn daily naar het JAF in Assen geweest en heb dus geen tijd gehad om hem te polishen...

Re: Even voorstellen; BeekMW

zo 13 sep 2009, 18:51

jeroen,

gebruik uitsluitend orginele bougiekabels en verdeelkap met rotor.
bij immitatie gebruik komen de meeste storingen voor.

kost wat,maar dan heb je ook wat (complete set ca

Re: Even voorstellen; BeekMW

zo 13 sep 2009, 19:12

beemer schreef:jeroen,

gebruik uitsluitend orginele bougiekabels en verdeelkap met rotor.
bij immitatie gebruik komen de meeste storingen voor.

kost wat,maar dan heb je ook wat (complete set ca

Re: Even voorstellen; BeekMW

ma 21 sep 2009, 20:08

Nou, de kogel is bijna door de kerk.....

Waarschijnlijk ga ik de 635CSI samen met mijn vader kopen, zit wel wat werk aan maar de auto heeft wat mij betreft een goede basis om hem met niet al te lang restaureren weer in redelijke nieuwstaat te krijgen. Eerst nog even babbelen over de prijs...

Wat moet er in ieder geval gebeuren:

-Wielkasten achter links en rechts
-Raamstijl voorkant moet gelast en gespoten worden
-Portiergreep verwarming moet het gewoon weer goed gaan doen (wellicht sluiting??)
-Waarschijnlijk omdat het bol is gaan staan door de roest (weet niet zeker of het nodig is) nieuwe watergootjes
-Het koude start probleempje (motor slaat goed aan maar duurt met koude motor wat langer voordat dat gebeurt)
-Het schoonmaken van de acherlichten, wellicht roest wegwerken van de bumper

Verders zal er tijdens het restaureren vast extra werk bij komen, dus dit is eigenlijk de basis deelrestauratie.

De auto zal, als we hem kopen, in de loop van de tijd ook bij een goede spuiter gespoten gaan worden. Aangezien de lak overall nog in goede staat verkeerd praten we dan over enkele jaren (hou namelijk niet van half werk en omdat er her en der wat krasjes zitten zitten we hier aan te denken). Verders gaat de auto in de herfst en winter garagegestalt worden zodat ze een goede oude dag heeft.

Ik wil de heren die ik gesproken heb op de meeting in Helmond nog bedanken voor hun tips en tricks, daar heb ik veel aan gehad en juist daarom willen we de auto graag hebben. Eerst nog even er kritisch naar laten kijken en dan kijken of het financieel allemaal te doen is.

Nogmaals bedankt!

Greetzz,

Jeroen.

Re: Even voorstellen; BeekMW

ma 21 sep 2009, 20:16

Bezint eer ge begint!

Ik wil je niet ontmoedigen, maar plaatwerk voor een E24 is een ramp! En rete duur! Plaatje in de bodem of een gaatje in de uitlaat is geen probleem maar harde voorschermen of wielkastranden zijn echt heel duur of niet te krijgen. Als de auto hard is zou ik zeggen, doen. Alleen als je

Re: Even voorstellen; BeekMW

di 22 sep 2009, 07:02

Verders gaat de auto in de herfst en winter garagegestalt worden zodat ze een goede oude dag heeft.

Ik wil de heren die ik gesproken heb op de meeting in Helmond nog bedanken voor hun tips en tricks, daar heb ik veel aan gehad en juist daarom willen we de auto graag hebben. Eerst nog even er kritisch naar laten kijken en dan kijken of het financieel allemaal te doen is.

Nogmaals bedankt!

Greetzz,

Jeroen.[/quote]
hij slaapt binnen zero ;)

Re: Even voorstellen; BeekMW

di 22 sep 2009, 07:18

Daar staat alleen dat ie in de herfst en de winter gestalt wordt. Niet of ie de rest van het jaar ook onder dak slaapt ;)

Re: Even voorstellen; BeekMW

di 22 sep 2009, 08:34

Daar ben ik nog niet helemaal uit aangezien er nog meerdere auto's staan en nog 2 motoren (waarvan 1 een oldtimer). In de herfst en winter zal die in ieder geval garagegestalt worden, als de auto in de lente en zomer wegens ruimtegebrek buiten moet staan zal dat direct voor het huis zijn en onder een hoes, er wordt dan gewoon mee gereden.

Verders heb ik al veel informatie gehad over deelrestauraties en grofweg de kosten die ermee gemoeid zijn (zaken die je op het oog niet kan zien kan je ook niet in de begroting meenemen natuurlijk), het is dus een overwogen beslissing Zero, ik ga zekers niet over 1 nacht ijs! Het besluit wordt definitief genomen als de auto van top tot teen door een expert bekeken is :thumbsup:

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Jeroen

Re: Even voorstellen; BeekMW

za 03 okt 2009, 18:44

Even, wellicht een domme vraag van mijn kant;

Er zit een origineel alarm op de 6. Op de meeting in Helmond had ik het al met iemand over de deadlock die op de auto hoort te zitten maar niet werkte toen bij mij. Vandaag ben ik er samen met Len acher gekomen dat de originele sleutel dusdanig versleten is dat je hem punt a gewoon uit het contact kan trekken terwijl de motor loopt :? en dat punt b dus daardoor de auto niet op deadlock gezet kan worden :?

Nou heb ik de reservesleutel erbij gepakt en deze vertoond die kuren gelukkig niet (we dachten eerst aan een versleten contactslot). Ik kan de sleutel er niet uithalen als de motor loopt en de auto kan ik zoals het hoort op deadlock zetten waar ik dus blij mee ben.

Als ik de auto op die stand zet gaat de rode lamp branden naast de handgreep, moet deze na een tijdje uit gaan of blijft die continu branden zoals bijvoorbeeld een alarmlampje op het dash bij een moderne auto??

Re: Even voorstellen; BeekMW

za 03 okt 2009, 19:29

volgens mij gaat ie na een tijdje uit ;)
tenminste bij mn oude csi wel :idea:

Re: Even voorstellen; BeekMW

za 03 okt 2009, 19:41

Na een tijdje... Is dat na enkele minuten of enkele seconde?? Ik neem aan dat het alarm geactiveerd is als de rode lamp gaat branden??

Alvast heel erg bedankt Graad, je helpt me in ieder geval een end in de goede richting :thumbsup: