Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
ma 22 maart 2010, 22:40
Ik heb vandaag de koplampverstelling eruit gehaald. Na 25 jaar zijn de slangetjes bros en als je eraan komt dan breken ze af. Omdat het systeemgevuld is met siliconen kun je het niet repareren. Een nieuw systeem kost ongeveer 100 euro dat zijn de kosten niet maar de schakelaar moet door het schutbord waar de kabelbaan door gaat. In de fabriek wordt eerst de slangen met regelknop naar binnen gewerkt en dan pas de kabelboom en omgekeerd gaat niet. Dat betekent dat als je een nieuwe wilt monteren dan moet het dashbord en de kabelboom er eerst uit. Nou dat vond ik te veel van het goede dus heb de koplampen nu met een vast verbinding vast gezet en de werkcilinders eruit gehaald, jammer

e
Moet de koplampen gesteld hebben want heb een afspraak bij de RDW op 1 april samen met mijn vriend Paul, dus twee e23-ers op 1 april
Laatst bijgewerkt door
RobertF op ma 22 maart 2010, 22:44, in totaal 1 keer bewerkt.
ma 22 maart 2010, 22:42
bij mij werkt t ook niet meer heelaas...............maar laat wel alles zitten
is dat niet met een soort gas gevuld...........want dat is bij een e30 wel weer
ma 22 maart 2010, 22:49
Heb is een soort siliconen, als je aan de knop draait gaan daar twee zuigertjes op en neer en die drukken de siliconen door de slangen naar de werkcilinders. Het probleem is als je het koopt dan is het de twee werkcilinders slangen en regelknop alles aan elkaar.
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E2 ... m_control/
ma 22 maart 2010, 22:57
is toch t overwegen waard....................
als t erop zit............moet t ook werken vind ik..........
mijn wis/was doet t ook
wist niet dat de koplampverstelling alleen op e23 met automatische
versnellingsbak geleverd werden
di 23 maart 2010, 01:00
Als de slang kapot is betekent dit ook dat de werkcilinder helemaal in is en de koplamp dus naar beneden getrokken wordt. Aan de werkcilinder kun je wel wat stellen maar je krijgt hem niet hoog genoeg.
De koplampafstelling is vanuit het hart van de lamp gemeten op een afstand van 5 meter 2,5cm lager tot max. 20cm
di 23 maart 2010, 09:52
toen de mijne naar de rdw moest.............
stonden de koplampen perfect
di 23 maart 2010, 10:53
Als het erop zit en het werkt niet is het normaal wel een afkeuring, de keurmeester moet ze namelijk in de hoogste stand kunnen verdraaien en dan moet het lichtbeeld kloppen.
di 23 maart 2010, 10:58
Ik heb ooit eens iemand gesproken die het systeem afgevuld had met hydrolische olie en dat functioneerde ook. Zal diegene eens bellen......
di 23 maart 2010, 10:58
die keur meester die ik had...................
wist volgens mij niet dat t erop zat robertf
hij was zo lovend en antousjast over mn e23.........
zo van................hier geen roest,hier perfect.........
hij had t wel over t remlichtje dat 1second aangaat als je de rem indrukte.....
heb ik maar gezegt dat dat aan t sensortje lag
di 23 maart 2010, 11:11
Remlampje is geen APK afkeur.
di 23 maart 2010, 11:13
hij viel er wel over cees
di 23 maart 2010, 11:31
Toen John bij de dealert kwam voor zijn APK wilde ze hem afkeuren op een lekkende achterdemper. Nadat ik John de APK tekst had gemailt gingen ze overstag en gaven toe dat het alleen een aantekening op het APK rapport zou moeten zijn (ac2)
Waarmee ik maar wil zeggen dat iedere APK keurmeester zo zijn eigenaardigheden heeft
di 23 maart 2010, 12:14
ben ik met je eens cees
tis net zoals een e23 liefhebber...............
de 1e geeft meer geld uit voor alpinaplakkers
en de ander waar voor audio
di 23 maart 2010, 23:53
hallo robert
waarvoor laat je de auto apk keuren bij rdw,en niet bij een apk keuringsgarage?
je kunt/moet de auto voor het kenteken laten keuren bij rdw en apk bij een garage naar keuze
je bent niet verplicht de apk bij rdw te laten doen
ik weet nog wel een degelijk en goedkoop adres
mvg michel
wo 24 maart 2010, 00:20
Doe ik ook , ga alleen voor het kenteken naar de RDW maar moet toch voor de APK en ik kreeg de lampen niet hoog genoeg dat is bij de APK ook afkeuring dus...
wo 24 maart 2010, 06:58
waarom hebben de meeste toch zoooooooooon schrik van de rdw.........
ik laat autos meteen daar keuren................weet je tenmiste dat ie goed word nagekeken................je rijd er tenslotte toch zelf in...........
wo 24 maart 2010, 08:09
Het is om het even waar je hem laat keuren. Alleen als ie wordt afgekeurd dan kan je weer terug naar het RDW en dat is vaak verder dan het APK station op de hoek.
wo 24 maart 2010, 08:21
graad schreef:waarom hebben de meeste toch zoooooooooon schrik van de rdw.........
ik laat autos meteen daar keuren................weet je tenmiste dat ie goed word nagekeken................je rijd er tenslotte toch zelf in...........

Er is inderdaad niets mis met de (of is het "het") RDW. Alleen vind ik wel dat er verschil zit tussen de normale APK bij de RDW bij import en de steekproef. Ik heb namelijk meerdere malen gehoord dat de APK bij import echt niet streng is. Er is namelijk geen controle op.
En wat Graad terecht zegt, je rijdt er toch zelf in?
wo 24 maart 2010, 11:24
ja dat is het, als je CO te hoog staat of je koplamp niet goed dan sturen ze je weg. Dan kun je naar de garage voor afstelling en dan weer terug naar de RDW waar je vervolgens 2 uur in de wacht zit.
do 25 maart 2010, 14:40
graad schreef:waarom hebben de meeste toch zoooooooooon schrik van de rdw.........

hoi graad
de overheid heeft al een ,,ijzeren hand,,die doet wat het wil met ons
en brengt iedereen al vaak genoeg problemen
je moet de kleine man ook wat gunnen,die vecht onder druk van allerlei regels opgelegd door die overheid,om de kop boven water te houden
het gaat niet om bang zijn,of minder veilig,maar een beetje verder denken
mvg michel
do 25 maart 2010, 15:14
ik ben nu eenmaal niet zo slim