vr 17 apr 2009, 17:35
Op nog geen kilometer net over de grens in Duitsland staat bij een villa een 6 BMW. Als ik met mijn vrouw er langs fiets kijk ik vaker of ie er nog staat, buiten onder de dennenbomen. De auto staat er beslist al 3 jaar. Verleden jaar heb ik aangebeld om te vragen of de BMW te koop was. Jullie weten dat ik dol ben op slopers en het is altijd fijn om een onderdelenmagazijn vol te hebben met delen van autos war je mee rijdt.
Om het huis is een groot hekwerk dus bellen aan de poort en dan intercom. Daar baal ik van maar ja toch maar eens aangebeld.Een zondelinge man met lang haar zo midden 50 deed de voordeur open op 30m afstand. Ik vroeg of de auto te koop was en had gerekend op een dichte deur, maar het hek ging elektrisch open. Ik liep de trappen op naar de voordeur en stelde mijn vraag nog eens, ist der Wagen zu verkaufen. Nein!! dat niet, hij is niet te koop want het is een bijzondere auto zei de man. Ik had gezien dat er Alpina's onder zaten maar die hebben er meer.
Hij kwam naar buiten en mee naar beneden naar de auto. Dit is een Alpina biturbo zei hij en opende de motorkap. Even slikken, mooi interieur en origineel 82 000Km gelopen. Deze biturbo had ook airco wat heel zeldzaam is omdat ze de radiateur van de airco niet kwijt konden vanwege de intercooler. Die zit dus achter de linkerkoplamp waar nauwelijks rijwind koeling is. Zijn vrouw had rechtsachter het achterlicht en spatbord kapot gereden en hij moest hem maken maar het kwam er niet van. Ik zei dat het zonde was dat hij de auto zo maar buiten liet staan. Ja klopt zei hij maar binnen staat het vol. Ik heb ook nog een 850 met 4 turbos. een prototype zei hij.
Deze heeft hij mij niet laten zien. Dat was verleden jaar zomer. Verleden week kwam ik weer langs het huis gefietst en de auto staat er nog steeds net zo. Ik geloof dat ik nog maar eens de stoute schoenen aantrek.