Plaats een reactie

geen kentekenverlichting meer

za 10 sep 2011, 11:10

Beste forumleden ,

Sinds een week werkt de kentekenverlichting van m'n E23 1984 ( 732iA ) niet meer. Eerst af en toe niet , maar nu helemaal niet meer. Ook het waarschuwingslampje op de check-control geeft aan dat deze niet meer werken.
Ik heb zelf al

Re: geen kentekenverlichting meer

za 10 sep 2011, 12:18

Bij mijn e24 zit er onder de achterbank een lampen controle apperaat. misschien is dit bij de e23 ook zo :?:

zo 11 sep 2011, 11:06

@ oldie

Bedankt. Ik zal de achterbank er eens afhalen.

zo 11 sep 2011, 17:01

oldie schreef:Bij mijn e24 zit er onder de achterbank een lampen controle apperaat. misschien is dit bij de e23 ook zo :?:

Maar bij mijn type2 niet meer Hennie.

zo 11 sep 2011, 21:29

Heb je zekering 23 gechecked? Zit ook het stadslicht en dashboardverlichting op.

ma 12 sep 2011, 09:08

zal het ook niet zijn Joo, anders gaf check control dat ook aan...

ma 12 sep 2011, 12:45

Gisteren de achterbank eraf gehaald en inderdaad zat daar een licht controle unit. Ik heb de stekker eraf getrokken en vanaf die stekker de + en - van de kentekenverlichting aangesloten op een accu. En allebei branden! Vervolgens heb ik gekeken of ik spanning voor de kentekenverlichting op de controle unit krijg. Dit is niet het geval. Het ligt dus ook niet aan de controle unit.
Ik denk toch ergens een slecht kontakt of draadbreuk ergens tussen de controle unit en......?
Ik ga gewoon de draad volgen en steeds meten tot ik spanning krijg.

Wordt vervolgd

wo 14 sep 2011, 15:57

Probleem opgelost. :)
Er zit waarschijnlijk ergens een draadbreuk. Maar zie maar te vinden waar. Ik heb nu gewoon een nieuwe draad getrokken vanaf de lichtschakelaar naar de verlichting controle unit. En alles werkt weer perfect , ook de checkcontrol werkt gewoon goed. Geeft geen storing meer aan.

wo 14 sep 2011, 16:39

:clap: :clap: Fijndat het weer werkt.
Plaats een reactie