Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
zo 09 okt 2011, 21:25
Hallo mede-forum'ers,
Om (op termijn) mijn '83-er 732i te mogen vervangen ben ik op zoek naar een 735i of 745i met wat meer opties.
Even een situatieschets: Mijn vriendin en ik rijden 45K++ per jaar in de e23 en door het intensieve gebruik hebben opties als airco, cruise control, ABS etc zich een weg naar het verlanglijstje gebaand. Verknocht aan het type, hebben we besloten dat onze huidige 732i alleen de weg mag ruimen als er een goede e23 vervanger klaar staat. Op de achtergrond zoek ik al wat langer en ben recent nog bij twee forum leden langs geweest. Mooie auto's, maar helaas beide met wat spuitwerk en daar zit ik na een tweejarig MB W114 restauratie project nou net niet op te wachten.
Even concreet, wat zoek ik? Een technisch en optisch goede 735i of 745i met (een of meer van) de bovenstaande opties. Het hoeft geen concours staat of prijswinnaar te zijn, maar wel vrij van spuitwerk. LPG is trouwens geen vereiste, maar een pr
ma 10 okt 2011, 08:49
warom een 735i of 745i
732i is niet raar toch?
ma 10 okt 2011, 08:56
Nee hoor, 732i is zelfs prima! Alleen zouden wat meer moderne opties een welkome toevoeging zijn

Robert (viewtopic.php?f=17&t=5631): Ongetwijfeld prachtige auto, maar voor intensief dagelijks gebruik vind ik hem een prijsklassetje te hoog, zeker als er nog LPG in moet...
ma 10 okt 2011, 08:58
Hij rijd al een 732 iA
Zelf zou ik ook alleen maar een 735 of 745 willen en absoluut geen 728 ,als je toch MRB vrij rijd moet je gelijk ook maar het zwaarste koopen is mijn motto
Laatst bijgewerkt door
MartinE34 op di 11 okt 2011, 21:37, in totaal 1 keer bewerkt.
ma 10 okt 2011, 09:24
Wat jij wil, zoek ik momenteel ook
ma 10 okt 2011, 11:35
Zo groot zijn de verschillen qua motorprestaties niet, 732i of 735i is net aan 10% meer PK, maar inderdaad scheelt het vaak wel in de opties.
ma 10 okt 2011, 14:31
Precies en daar gaat het nou juist om! Het zijn voornamelijk lange ritten met veel autobaan-kilometers en dan is het wel zo prettig om net wat meer modern gemak te hebben

Over vermogen heeft de 3.2 ook zeker niet te klagen. Zelfs met aanhanger door de Alpen bijt nog steeds menig moderne, groene eco-dinges in het stof
ma 10 okt 2011, 15:09
Maar is het dan misschien niet verstandiger om te kijken naar een E32 of E38 als je echt veel modern gemak wilt hebben?

Die zijn niet wegenbelasting vrij, maar op 45.000 km per jaar denk ik dat het verschil in kosten wel mee zullen vallen.
Heb je wat foto's van je 732iA? Ik zie een bbs voorbumper
ma 10 okt 2011, 15:41
Ja hoor, heb ik. Heb alleen geen idee hoe ik ze kan toevoegen....
Heb inderdaad wel eens aan een E38 of zelfs E39 gedacht, maar zoals goede wijn nog geen bier maakt, maakt een moderne BMW nog geen e23

Sterker nog, mijn vriendin (die de meeste km's maakt) piekert er niet over om me een vergunning te geven voor iets anders dan een e23 haha
ma 10 okt 2011, 15:43
Kenny schreef:Nee hoor, 732i is zelfs prima! Alleen zouden wat meer moderne opties een welkome toevoeging zijn

Robert (viewtopic.php?f=17&t=5631): Ongetwijfeld prachtige auto, maar voor intensief dagelijks gebruik vind ik hem een prijsklassetje te hoog, zeker als er nog LPG in moet...
Naar mijn mening helemaal geen dure auto - sterker het verbaasd me dat hij er nog staat.
Voor niet heel veel minder koop je al snel een auto met fors werk, helemaal als daar een zwikje opties in zitten..
ma 10 okt 2011, 17:51
Mij eerlijk gezegd ook, maar voor die prijs vind ik het zonde om zo'n mooie klassieker dadelijk dagelijks de pekel in te jagen. Bovendien is ook deze auto 26 jaar oud en kun je bij intensief gebruik vooral in het begin wat "kleinigheidjes" te sleutelen verwachten. Dat hoort er gewoon bij als je klassiekers rijdt en ja, ik spreek helaas uit ervaring
ma 10 okt 2011, 18:29
Ik denk dat je per saldo duurder uit bent als je een goedkopere koopt..
Bovendien: een harde en volle 735 kost echt wel knaken hoor.
ma 10 okt 2011, 18:55
Jouw auto (732iA)zoek ik, maar hier geldt hetzelfde , heb er niet de hoofdprijs voor over.
Je kunt me mailen met je richtprijs, wellicht ga ik er volgend jaar toch wel weer 1 bij kopen.
Groeten Erik
ma 10 okt 2011, 19:59
ik vind de bedragen tegenwoordig de pan uitreizen.......
echt nie normaal!!!!!!!!!!!!!!!!
een beetje e23 begint tegenwoordig bij de 7000..een 735ia met wat opties....
ik wilde die van die maat van robertf eigenlijk....maar als ik zie hoeveel auto ik voor 10000
in de usa wereld heb.....das nie normaal....daarom heb ik de mercury gekocht....
niet te min is de e23 van paul,de maat van robertf zn geld waard....ga ze maar is zoeken....
mijn 745i is ook een dure als ie dadelijk helemaal klaar is...maar heb er zeer zeker geen spijt van....
hij ligt dan rond 11000 euro denk ik zo.....maar wel origineel hollander,ect
weet dat er veel e23 voor minder worden aan geboden....
mijn bmw bloed blijft toch ook kruipen.....
en hou mn 6....mn 745i
en wil een e28 of e12 erbij...wel liefst origineel,en appart...
dus......
heb een VAN voor dagelijks gebruik nu....
mn mercury voor usa meetings....
en mn bmnwees......omdat t toch bij me hoort..
mn vader wilde ze allemaal van me kopen,want hij zei...graad,hier krijg je spijt van....en ik wil je dr voor behoeden.....dus kun je ze altijd terug kopen van me.....
ma 10 okt 2011, 20:57
Ben het wat de prijzen betreft wel met Graad eens. Iedere klassieker in concours staat is zijn geld dik waard. De concours staat echter, wordt helaas maar al te vaak verward met gewoon goede, harde auto's die ondanks wat kilometers op de klok nooit volledig gerestaureerd zijn en hun schoonheidsfoujes kennen.
Ik heb zoals eerder gezegd de ervaring dat als je een ongerestaureerde oldtimer, al dan niet na stilstand, intensief gaat gebruiken, je sowieso in het begin wat te sleutelen hebt. Dan heb je wat mij betreft meer aan een iets minder dure, want laat ons eerlijk zijn, je kan nogal wat versleutelen voor je aan de 10
di 11 okt 2011, 20:23
ik vind een originele auto met wat gebruikers sporen,meer waard dan een gespoten auto....
in nieuwstaat,want wat zit er onder.....of je moet weten wat voor auto t is...kijk de 745 die ik van paul heb,is opnieuw gespoten,maar de history ervan ken ik.....geen laswerk of rotte geplameurde deuren...ect.....alleen de blanke lak liet hier en daar los..en heel de auto is uit elkaar geweest,en alles gespoten...deurstijlen ect...wel jammer dat t koffer en motor ruimte niet gedaan is.....maar dat laat ik nog doen......ik ken een paar e23ers die mooi en glimmend te koop wereden aan geboden.....en nu weer zo zijn,dat t weer overnieuw moet,bv de ex van smidje/paul
want hij kreeg toch zn plekjes weer terug!!!!!!
net wat je zegd...geduldig wachten,komt toch een x 1 op je pad die je aanstaat qwa uiterlijk en prijs!!!!!!!!!
di 11 okt 2011, 21:08
Mee eens Graad, alleen zien met name MP aanbieders dat vaak heel anders... Kreeg trouwens vandaag en gisteren een paar PB's met "tips" binnen van mede forum-leden en wacht nu op wat meer info, alvast bedankt jongens!
Volgende week moet ik naar Duitsland en wil dat als de tijd het toelaat misschien even combineren met twee bezoekjes aan 745's daar. Daarna zal het een tijdje bij speuren op internet blijven, omdat ik dan weer voor mijn werk vijf weken op zee zit

Tja wie weet, lukt het dit verlof niet, dan misschien het volgende wel.... Mijn vriendin kachelt in elk geval vanaf volgende week weer rustig op de winterbanden verder....
di 11 okt 2011, 21:11
In Hoogeveen staat nog een E23 bij een autohandel , weet echter niet wat voor een het is. Als ik er eens in de buurt kom zal ik eens kijken.
di 11 okt 2011, 21:17
ik denk dat je die 4.5 bedoeld op lpg
di 11 okt 2011, 21:19
Geen idee , op de hoek bij de benzine pomp een blauw
e volgens mij.
di 11 okt 2011, 21:25
Klinkt goed, laat maar horen als je wat weet
di 11 okt 2011, 21:26
Als ik het goed begrijp kent Bert de auto.
di 11 okt 2011, 22:33
Als je 45+K per jaar gaat rijden dan zou ik geen 745i nemen.