Het is nu do 11 sep 2025, 00:23

onbekend relais

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht

johan728

Nieuw

onbekend relais

Berichtdi 29 mei 2012, 18:48

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend eens met mijn kop onder het dashbord gehangen (of het al niet warm genoeg was :lol: ) want de elektrische ramen weigerden weer eens dienst. Na heel wat prutsen en proberen kwam ik erachter dat er (weer) een relais kapot was. Bij het proberen heb ik wat relais omgewisseld en het viel me op dat er 1 relais was waar de pinnetjes anders zaten.
l
Deze zal er zo uit l -- l met 1 bruine draad, 2 witte en 2 grijs met paarse streep. Er zit een niet origineel relais in met 5 pinnen (30, 85, 86, 87 en 87a) terwijl de stekker maar 4 aansluitpunten heeft
Nou heb ik druk gezocht naar dit relais in de schema's maar daar heb ik het niet kunnen vinden. Alles lijkt te werken.
Heeft iemand enig idee waar dit relais voor is en of dit relais met 5 pinnen ook goed is voor deze stekker?

Oh ja, ik heb een 728 van '78 met CV en elec. ramen.

groet, Johan

PayDay

Master

Re: onbekend relais

Berichtwo 30 mei 2012, 17:15

Het relais met 5 pinnen kun je gewoon gebruiken. Pin 87a is waarschijnlijk degene die niet in het voetje zit.
Dit is de doorverbinding in ruststand en wordt vaak niet gebruikt.
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!

johan728

Nieuw

Re: onbekend relais

Berichtma 04 jun 2012, 15:56

Hallo Payday,

Ok, bedankt (weer)! Alles werkt ook voor zover ik kan zien, dus dat klinkt erg logisch.

Grt, Johan

Keer terug naar Interieur