Heb je er een vrij programmeerbare gascomputer oopzitten?, Wat kun je dan nog meer instellen als de injectortijden? Is de computer ook van Vialle.? Halen jullie het inlaatspruitstuk er af als je de gasnozzels monteert?
De computer is van Vialle met op mijn verzoek aangepaste software (deze kunnen we dan zelf programmeren). Natuurlijk heb ik het inlaatspruitstuk eraf gehad om de adapters te monteren; dan kun je ook meteen de uitstroompijpjes het beste uitrichten. Het spruitstuk wordt bij ons ALTIJD gedemonteerd. Alleen zo kun je garanderen dat er niks in de motor terecht komt en het is meteen een mooie kans om alle (vacuum)slangen te vervangen.
Grrr.. Rij je nauwelijks met 't ding... Zaterdag ster in de ruit... Wil ik het vandaag laten maken... Te laat.... Ruit gescheurd... Mijn dag is (net als de ruit) kapot....
Nou, de ruitenman heeft drie gaatjes geboord en daarna de scheur gevuld met hars. Je ziet de scheur nog, maar hij scheurt in ieder geval niet verder.... Ik zie wel wanneer ik er een andere ruit in zet...
Sinds kort ben ik met dank aan Paul uit Gemert in het bezit van een zonnerollo. Ook die zit al gemonteerd. Tevens werkt mijn turbonakoeling weer. Het stuurkastje was kapot. Wel heb ik sinds kort dat mijn airco minder goed koelt. Tot mijn grote schrik zie ik ook dat de compressor flink vettig is... Ik ben dus bang dat de compressor lekt en er nu te weinig koudemiddel in het systeem zit. Gelukkig heb ik tijdens het vullen ook fluor toegevoegd, dus ik moet eens even goed met de uv-lamp kijken.
Mijn vraag echter; bestaan er revisiesetjes voor de aircocompressor?
Een nieuwe is onbetaalbaar en een gebruikte die open ligt is ook niks meer waard... Het is de grote compressor voor R12 (64521368556).
Die van mij lekt ook olie. Ik heb bij BMW alle O-ringen nieuw gekocht. BMW schrijft voor de compressor te demonteren en warm te maken en alle olie af te laten en dan het systeem met nieuwe olie te vullen. De hoeveelheid moet ik ergens hebben.
Eerlijk gezegd? Geen idee. Ik denk zomaar een maand of 6. Is meestal met leiding en al gedemonteerd. Ik zal zaterdag over een week wel even voor je kijken.
Ik ben dus waarschijnlijk binnenkort op zoek naar deze (nummer 2, de grote):
Enige vreemde is alleen dat er twee verschillende artikelnummers zijn voor ogenschijnlijk dezelfde pomp. Ik heb de 64.52.1.368.556 die alleen op de 745 zou zitten, maar de 64.52.1.365.073 ziet er exact hetzelfde uit en is op alle modellen incl. de 745 geleverd.
Bij mij staat ook alles op stal, op mijn chevy na,die word dinsdag uitgevoerd en meegenomen na Frankrijk,en mijn e30, mijn dagelijks vervoer voor 3 maanden...alhoewel ik de ruimte van een touring ook weer mis.,,,,
Dan heb ik de oplossing voor je Graad : zet binnenkort E34 M5 touring te koop. Van 1-1993, dus 3.8 met 5-bak. Heeft ca. 2 ton gelopen (zou even af moeten lezen hoeveel het exact is). In 2008 ingevoerd met 165.000 km en nu dus weer in de verkoop met 35.000 km meer... Hoewel, jij houdt alleen van BMW's tot 1990 toch?