Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
        
            
        
    
    
	
        
        di 18 jun 2013, 20:30
		
			
			Heeft er iemand hier een adresje voor de stofkappen en ringen die in de remklauw moeten voor mijn e24-er type 1
wallo rekent 
			
		
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 20:50
		
			
			plaats er dus eerst iets tussen, zodat er geen remcil uit kan knallen, zo kun je dus alle 4 tot een bepaald punt eruit drukken,
mooiste is op remdruk , dus met gemonteeerde klauw, heb je veel meer druk dan met je compressor
ophalen kan ook, heb je geen 11 uro verzend....
			
		
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 21:00
		
			
			Remklauwen liggen er af, om alles weer vast te maken zie ik niet zo zitten. Vast zaten ze ook met oliedruk namelijk.
Ik heb lijmtangen om er eentje tegen te houden.
Erheen rijden is inderdaad een optie  
			
		 
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 21:10
		
			
			Die stofkappen en ringen kun je bij iedere automaterialen zaak op de spreekwoordelijke hoek kopen toch? Ik betaalde geloof ik 12 euro voor een setje achter en 25 voor de voorkant (kan er iets naast zitten)
			
		
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 21:12
		
			
			Dat ga ik ook maar doen. Kunnen ze gelijk de klauw op druk zetten en die cilinders eruit persen.  
			
		 
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 21:20
		
			
			zooka schreef:Dat ga ik ook maar doen. Kunnen ze gelijk de klauw op druk zetten en die cilinders eruit persen.  

 
Je heb een PB.
			
		
 
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 21:54
		
			
			Als je ze er met de rempedaal niet uitkrijgt dan lukt dat helemaal niet met lucht. Het eenvoudigste is op de auto, Neem de blokken en haal de voering eraf en plaats het metaal terug Dat is juist genoeg om de zuiger eruit te drukken zonder dat ze eruit komen. Een andere mogelijkheid is op de leidingaansluiting een smeernippel te draaien en dan met een vetspuit de zuigers eruit te drukken.
De meest eenvoudige oplossing de klauwen brengen naar C&C Parts in Baarlo.
			
		
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 21:58
		
			
			Tnx voor alle tips en tricks.
Ik ga er deze week mee aan de slag
			
		
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 22:07
		
			
			remklauwen  in  de  bankschroef  zetten  als  je  geen  compressor  hebt.
Flink   WD  40  spuiten  tussen  de  zuiger  en  de  remklauw.
Dan met  een  waterpomptang  het  bovenste gedeelte  van de  zuiger   dat boven  de  stofkap  uitsteekt
vastpakken  en  een  draaiende  beweging  maken.
Tijdens  het  draaien  weer  flink  wd  40  spuiten  en  dan  langzaam  proberen  om
de  zuiger  er  uit  te  trekkken .
Bij  de  remrevisie  van mijn  e24  type  1  kreeg  ik  er  2  zuigers  niet  met  de  compressor  uit
en toen  heb  ik  het  op  deze  manier  gedaan.
gr.  Klaas
			
		
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 23:21
		
			
			Leuk klusje  
 meeste tips zijn al gegeven, ik heb ze er zelf met lucht en een klosje hout er tussen , met heel wat gepiel 
uit gekregen. Steeds weer een beetje druk, zuigertje terug drukken en weer opnieuw net zolang tot ie er bijna uitkomt, en dan de volgende.
Verder heb ik de klauw schoongemaakt en de inwendige wand gereinigd en licht geschuurd met korrel 2000 waterproof( voor zover je het schuren kan noemen kan met een dergelijk fijn schuurpapier) de groef van het Keeringetje goed schoongemaakt alle gaatjes goed doorgeblazen voor montage.
De troep en aanslag op de zuigertjes heb ik met chroompoets verwijderd.
Zuigertjes moeten zonder het keeringetje soepel kunnen bewegen.
Heb wel de revisieset van BMW gebruikt, iet wat prijzig maar alla ( 38 euro per kant), ook heb ik gelijk de remslangen voor vervangen en schone remolie in het systeem gedaan ( daar komt tenslotte de meeste ellende vandaan)
Remt inmiddels al maanden als een raket   

  ( ik heb de M5 e28 4 potsklauwen)
			
		
 
	 
	
        
        di 18 jun 2013, 23:32
		
			
			Ik haal ze ook eerst uit elkaar, dop de ingang af (dopje zit bij een revisieset) klem het geheel tussen de bankschroef, zet een lijmklem om een en lucht op het toevoergaatje. Het andere gaatje houdt ik dicht met een doek, niet met je vingers doen want je spuit de olie zo je vinger in !
Als een stukje omhoog komt en dan stopt geef je hem een tik met een moker en ga je opnieuw, net zolang tot ie eruit komt. Vaak plopt ie er zo al uit en anders ben je ff  bezig. Om de andere eruit te krijgen doe je de ene die je er net uit hebt gehaald los in en zet daar de lijmklem op.
Het is me altijd zo gelukt, heb nooit met dik vet hoeven werken.
			
		
	 
	
        
        wo 19 jun 2013, 07:40
		
			
			ik moet ook nog een remsetje reviseren M6-E24 setje ,ben benieuwt hoe dit gaat remmen op de E24
			
		
	 
	
        
        wo 19 jun 2013, 10:29
		
			
			Zometeen ff proberen. Het heeft de hele nacht geweekt dus zal wel wat meer gangbaar zijn haha. 
Ik heb ook 4 pots klauwen btw
			
		
	 
	
        
        wo 19 jun 2013, 18:28
		
			
			Ben benieuwd, welen zal je probleem helaas niet gaan oplossen ( denk ik) ik heb ze een week in de wd 40 laten staan., zonder resultaat.
			
		
	 
	
        
        wo 19 jun 2013, 23:34
		
			
			De cilinders zijn los.
Was ff heen en weer drukken met een goede tang, veel wd40, perslucht en geduld.
Had me hele hassus onder de prut....wat een smeerzooi haha  
  
 Alles gepolijst met de dremel en wat schuurpapier 2000 voor de cilinders.
Morgen krijg ik de stofkapjes, dit weekend maar eens monteren, de klauwen rood maken en monteren / ontluchten.
Rooie klauwen staan wel mooi op de rooie 6 met alpina's  
 Moet ik ook nog ergens op letten met ontluchten ivm stuurbekrachtiging e.d.  bij de e23 is of is de e24 "gewoon" te doen ?
			
		
 
	 
	
        
        wo 19 jun 2013, 23:40
		
			
			Er was wel wat met ontluchten, eerst buiten dan binnen, of was nou omgekeerd  
 Het beste wil het m.i. Met draaiende motor als je ABS hebt, enne normaal en rustig je rempedaal bedienen,
Anders trap je je hoofdremcylinder aan snot.
Overigens als je remolie oud is zo ik alles alles gelijk verversen, anders heb je gelijk al weer troep in je remklauwen zitten.
			
		
 
	 
	
        
        wo 19 jun 2013, 23:54
		
			
			Ach er is zoveel uit gelurkt dat ik sowieso alles nieuw moet doen. heb al doekjes om de leidingen gedaan anders was de straat ook onder de olie.
Heb dit ooit 1x eerder gedaan maar wat een smerig klusje is dit.. me eigen klauwen zwart en goor...alles vies bleg  

 ...
Wat moet buiten en binnen ?
Ik dacht de klauwen te monteren en dan met een extra persoon te drukken op dat pedaal en dan open en dicht schroeven van het ontluchtingsventiel ( icm bijvullen van het remoliereservoir, of moet het anders ?
			
		
 
	 
	
        
        do 20 jun 2013, 07:49
		
			
			Koop een eezibleed. Is veel makkelijker, kost niks, en je hrc trap je niet kapot.
			
		
	 
	
        
        do 20 jun 2013, 08:05
		
			
			Zelf heb ik een prof druksysteem om Remmen te ontluchten.
Je klauwen hebben toch 2 ontluchtnippels ( een aan de achterzijde en een aan de voorzijde) of zit ik er naast ? Die moeten in de juiste volgorde ontlucht worden ( heb ik me laten vertellen)
Jou voorgestelde ontlucht wijze kan prima, op nippel dan een doorzichtig slangetje doen, en het uiteinde van het slangetje in een potje met remolie.
Dan net zolang trappen op het pedaal (met beleid) totdat je A :Geen lucht meer ziet en B: er alleen schone remolie uitkomt.
Ook het reservoir even goed schoonmaken, kan ook bende inzitten.
			
		
	 
	
        
        do 20 jun 2013, 16:58
		
			
			Bij    een   e24   type  1  heb  je  aan  de  voorzijde   3  ontluchtingsnippels  per  remklauw.
Alledrie  gebruiken  om   te ontluchten.
Als  je  het  perfekt  wilt  doen    bij  deze 3  nippels.
Eerst  de  laagste  2  nippels  ontluchten   en  dan de  bovenste nippel  ontluchten.
Ik  heb  mijn  e24  type 1 al  bijna  20  jaar.  Ik  heb  al  meerdere  nieuwe  remolie  ververst  en
meteen  ontlucht.  Maar  mijn  ervaring is  dat je   een  e24  type  1  meerdere   malen   moet
ontluchten om alle  lucht  er  uit  te  krijgen , zelfs  met  professionele  apparatuur   heb  ik  soms
nog  een  keer  handmatig  moeten  ontluchten.
gr.  Klaas
			
		
	 
	
        
        wo 10 jul 2013, 23:26
		
			
			Na een paar rondes te hebben ontlucht is het steeds beter gegaan.
Heb de motor stationair laten lopen en samen met me pa tot vervelends toe de hele tijd "IN"...."UIT" ...."IN"....."UIT"..
Werd en zelf bijna gek van haha....dagje of 2 laten staan en morgen of vrijdag weer eens een ronde doen.
Heb het werkplaatshandboek er maar eens bijgehaald en daar staat de hele procedure mooi omschreven op een paar details na.
ik heb natuurlijk even een straatje om gereden en het viel me op dat de 6 redelijkerwijs wat zwaarder stuurt dan wat ik verwachte....staat het in verbinding met elkaar mbt druk oid?
Vloeistof is beide verschillend dus dat kan het niet zijn.
			
		
	 
	
        
        do 11 jul 2013, 08:59
		
			
			@met me pa tot vervelends toe de hele tijd "IN"...."UIT" ...."IN"....."UIT"..
zou je pa het ook vervelend gevonden hebben  toen die jou heeft gemaakt ,dat moet ook ongeveer zo gegaan zijn  
  
			
		 
	 
	
        
        do 11 jul 2013, 09:54
		
			
			Haha ik had deze reactie al verwacht  
			
		 
	 
	
        
        do 11 jul 2013, 10:10
		
			
			zooka schreef:Haha ik had deze reactie al verwacht  

 
 
			
		 
	 
	
        
        do 11 jul 2013, 13:03
		
			
			Inkoppertje zeker  
  
			
		 
	 
	
	
	
	    
	        Powered by phpBB © phpBB Group.
		
		
		    phpBB Mobile / SEO by Artodia.