Nou ze kunnen ook goed roesten hoor! tis en blijft een BMW
vooral de auto's met schuif/kanteldak bij de dorpels en de krik punten zijn ook een punt van aandacht BMW kwaal
de onderste lijsten van de portieren hier tussen ontstaat vaak roest bij de latere modellen
Het mooie dubbele dak bij een Touring is ook een probleem appart
de M50 motoren met of zonder Vanos zijn de beste motoren in een E34 minder onderhoud dan een M30 en nog minder dan een M20,
Het verbruik is met 1 op 10 /11 gemiddeld best zuinig voor een M50B25 zes cylinder met HB en het gewicht ,dit haalde ik met M20B25 in de E30 niet/nooit en met de E24 al helemaal niet
ik heb er drie gehad met M50B25TU blok gehad omdat ik geen viercilinder wil rijden en een 5serie met M20 niet vind rijden dit is meer voor een E30
M50 weinig onderhoud wel regelmatig olie en filter vervangen en verder van APK tot APK rijden alleen repareren of verhelpen wat evt stuk is/gaat
de tweede sedan heb ik 12 jaar gehad en vanaf 1.8ton tot de 4ton eigenlijk probleemloos gedraaid enige dure reparatie was de 1e koppeling vervangen bij 3ton en een Vanos modificatie bij de 2.5ton
De laatste E34 Touring is jl na 7jaar ingeruild ! gekocht met 180k en ook probleemloos naar de 265k gedraaid zonder gekke dingen
let op deze motoren zijn wel erg gevoelig voor verversen met verkeerde motor olie zoals de volsyntheet daardoor ga je de klepstoters horen bij koude start belangrijk is te weten wat de vorige eigenaren erin gooide

hij kan er wel oud mee worden als je met het geklepper bij koude start of erger kunt leven! ik zelf vind het geen gehoor deze motoren horen stil te zijn
nadelen zijn de wind gevoeligheid bij zijdelingse wind (BMW kwaal),slappe koets bij de Touring uitvoering met dubbel schuif/kanteldak trillen voorterein (BMW kwaal)
verder een heerlijke reis wagen zonder deze genoemde problemen ze kunnen ook zonder problemen een hoge km stand halen maar vaak bij de eerste of tweede eigenaren ,de meeste koop je nu voor sloop prijzen en vaak met achterstallig onderhoud dus let wel op
Laatst bijgewerkt door
MartinE34 op ma 16 jun 2014, 18:59, in totaal 1 keer bewerkt.