Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
do 21 jul 2011, 19:57
Uiteraard weet ik het niet, maar zo loopt ie door naar de 210. Alleen jammer dat de turbo zo laat meedoet.
do 21 jul 2011, 20:23
In `S` gaat ie een stuk sneller omdat ie eerder het toerental bereikt waarop de wastegate open gaat , de mijne is in de sportstand echt een beest
maar niet teveel laten zien want dan wil iedereen een turbo
do 21 jul 2011, 20:26
Vind maar eens een goede
(Maar alles is te koop

)
Ik zal het nog wel een keertje filmen. En dan
Motronic wisselen. Dan gaat de wastegate wat later open.
do 28 jul 2011, 20:29
vlgs mij kun je een serie 1 niet chippen
do 28 jul 2011, 20:30
Je kunt er wel een grotere turbo op zetten.
do 28 jul 2011, 20:38
zerotolerance schreef:Je kunt er wel een grotere turbo op zetten.
vertel hoe zit dat dan
RobertV schreef:vlgs mij kun je een serie 1 niet chippen
Weet ik Robert, maar heb nu al een tijdje niet mogen rijden , dus verlang er toch wel erg naar om de 745 weer eens te berijden
do 28 jul 2011, 20:49
De M102 heeft een andere turbo dan de M106. Dus een "zwaardere" turbo. De M106 draait standaard volgens mij ook op een lagere druk dan de M102.
do 28 jul 2011, 21:34
vlgs mij heeft de serie 1 een turbodruk van o,6 en de serie 2 een druk van 0,4 in de serie twee hebben ze de compressieverhouding verhoogd. De serie 2 turbo K27 heeft een oliesmering wat de serie 1 niet heeft. Ook heeft de serie 2 andere zuigers nn oliegekoelde zuigers en klopsensoren. Bij de eerste turbo Porsche te vergelijken met de serie 1 doen ze wel in de wastegate een zwaardere veer, misschien dat dat helpt
do 28 jul 2011, 21:44
ik wil mijn turbo heel houden................dus gewoon origineel .............
een whale nose erbij,zou wel mooi zijn.....grz graad
do 28 jul 2011, 21:49
Je hebt het zelf helemaal in de hand of hij heel blijft. Gewoon normaal rijden en dan gaat het wel goed. Rustig warm rijden, ruistig uitrijden.
Ik heb een boostcontroller en turbodrukmeter besteld.
vr 29 jul 2011, 11:41
Een serie 1 (l-jetronic) kun je inderdaad niet chippen. Hier kun je mechanisch al een hogere druk draaien. Alleen een kwestie van een turbodruk-regelaar. Meer druk is meer vermogen.
Maar... als het mengsel niet rijk genoeg is draait de motor in de soep. Dus zul je ook een benzinedrukregelaar moeten plaatsen zodat je meer kunt inspuiten.
Goed opletten dus als je hiermee aan de slag gaat. Uit een serie 1 haal je dus makkelijker en goedkoper vermogen dan uit een serie 2. Het is alleen een stuk gevaarlijk.
Een serie 2 (motronic) zit met de elektronische begrenzing van de laaddruk en de fuel cut-off.
Laat je echter je chip modificeren dan weet je ook zeker dat je fuel mapping klopt.
Dit is dus duurder maar wel veel veiliger.
Sowieso is de eerste stap in dit proces het plaatsen van een turbodrukmeter.
Ik zou ook iedereen aanraden om een lambda-sonde in de uitlaat te plaatsen en deze aan te sluiten op een meter binnen zodat je te allen tijde je mengsel kunt controleren.
Kern van het verhaal is:
Met een turbomotor heb je snel meer vermogen te pakken maar weet waar je mee aan de slag gaat want anders zullen tig dure reparaties volgen.
zo 31 jul 2011, 15:07
PayDay schreef:Sowieso is de eerste stap in dit proces het plaatsen van een turbodrukmeter.
Das mijn tweede stap
Ik heb een gechipte
Motronic gekocht en dat is niet heel duur al zeg ik het zelf.
Turbodrukmeter is wel het eerst volgende op mijn lijstje.
zo 31 jul 2011, 17:09
ti's geen subaru iedergeval ,wist wel dat het een gewaagde ingreep was bij een 745 maar dat er zo'n risico aan vast zat
zo 31 jul 2011, 17:11
Zo'n risico?
zo 31 jul 2011, 19:56
Als je weet waar je mee bezig bent kun je er veel uithalen met weinig risico.
Maar als Teun de Beun er aan te pas komt, dan kan het ook goed fout gaan
zo 31 jul 2011, 20:12
Op de pagina die Jo heeft gepost staat een soort stappenplan. Daar staat wat je moet aanpassen voor welk vermogen.
En tunen moet je altijd aan de professionals overlaten. Mijn dagelijkse auto is ook een benzine turbo en die kan ook best wat hebben, zolang je maar fatsoenlijk blijft rijden.
ma 01 aug 2011, 23:28
zero op de e28 forum heb je rob die heeft ook een dikke turbo op zijn 7 serie weet niet of je die al gezien heb onder projecten
di 02 aug 2011, 07:20
Hij heeft toch ook een E28 met een dikke turbo?
Ik zit niet op het E28 forum maar ben wel met zijn werk bekend. Michiel heeft hier eens een stuk van hem gepost. Ik meende dat hij geen M106 gebruikte maar een M30 als basis.
di 02 aug 2011, 09:18
oke daar niet zo op gelet zag het staan vandaar
ja over de e28 forum kom ik ook niet echt vaak heb alleen me tda aan geboden vandaar
di 02 aug 2011, 09:20
Wel met een erg grote turbo!
Eerst maar eens kijken hoe mijn auto het straks doet met een verhoogde turbodruk.
di 02 aug 2011, 09:30
aha ff gekeken ja was een joepert
ja zal een verschil wezen met het oude denk ik suc met je project
di 02 aug 2011, 09:48
Dank je.
wo 14 sep 2011, 00:04
Maar als je nou je turbo druk opschroeft krijg je dan problemen met je inspuiting?
Is het chippen dus nootzakelijk?