Het is nu do 11 sep 2025, 05:19


e32 b12

Plaats hier de gespotte auto's van andere typen van BMW (dus geen e23 !)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: e32 b12

Berichtdo 03 nov 2011, 21:16

zerotolerance schreef:De 5 serie van Ivo heeft meer koppel :mrgreen:

ja maar over een heel klein toerengebied denk ik of niet?
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: e32 b12

Berichtdo 03 nov 2011, 21:17

undifined1 schreef:
zerotolerance schreef:3 kilo.

3 kilo lichter is ook lichter, hij is alleen zwaar geworden door de motoren en alle hulpsystemen en luxe dingen. en als de 850 geen can netwerk had gehad was hij echt eneorm zwaar geworden. ik heb ergens gelezen hoeveel maar ik kan het niet meer vinden helaas


Ik zei alleen 3 kilo verder niets.

Maar ook dingen als remschijven en remklauwen zijn zwaarder bij de E31.

Hoe je het ook wendt of keert, het is geen sportauto en dat wordt het ook niet. Te groot en te zwaar. Een leuk prestige project maar nooit een echte concurrent voor de auto's waarvoor het als concurrent bedoelt was.

Desalnittemin een mooie auto maar wat Graad al zei, erg duur. En dan niet de aanschaf maar wel de kosten om hem te onderhouden. Doordat de motorruimte mooi is opgevuld heb je des te meer kosten met reparaties.
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: e32 b12

Berichtdo 03 nov 2011, 21:18

undifined1 schreef:ja maar over een heel klein toerengebied denk ik of niet?


Ga ik niet van uit. Heb je een grafiek van de koppelkromme van een CSi?
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: e32 b12

Berichtdo 03 nov 2011, 21:29

ja hier (het is dan wel van een tuner maar de originele gegevens staan er ook in):
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt ... 50csi.html

maar u heeft inderdaad gelijk dat een 740d motor ook over een goed gebied veel koppel heeft:
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt ... -740d.html

maar over de 850csi, ik weet uit ervaring dat die gemakklijk in de 3e kunnen wegrijden. en dat ze probleemloos met 1800 toeren 100 in de 6 kunnen rijden. en daarvauit ook nog heel redelijk kunnen optrekken

ps dit is overigens best in handige site voor koppelcurves:
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-n/
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23615
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: e32 b12

Berichtdo 03 nov 2011, 22:10

ben pas met een forumlid mee gereden in zn 840......rijd super.....
op de terugweg met de m635 van joo....
das een heel andere auto.....maar moet zeggen...voor mijn gevoel meer auto als de 840....
hoewel de 840/850 een supermooi niet hedendaags model blijft...... :clap: :clap:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: e32 b12

Berichtdo 03 nov 2011, 22:11

@ undifined1: E38 B12 heeft ook een hoger koppel.
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: e32 b12

Berichtdo 03 nov 2011, 22:12

undifined1 schreef:
zerotolerance schreef:3 kilo.

3 kilo lichter is ook lichter, hij is alleen zwaar geworden door de motoren en alle hulpsystemen en luxe dingen. en als de 850 geen can netwerk had gehad was hij echt eneorm zwaar geworden. ik heb ergens gelezen hoeveel maar ik kan het niet meer vinden helaas
en het was meer bedoeld tegen alpinac1 omdat hij zei dat de e31 zwaar is gebouwd.


Wikipedia ;)
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: e32 b12

Berichtdo 03 nov 2011, 22:17

Michiel schreef:@ undifined1: E38 B12 heeft ook een hoger koppel.


Inderdaad. Na mijn tweede modificatie kom ik ook in de buurt van het koppel van een 850 CSi. Het koppel van een E32 B12 ga ik nu denk ik wel halen, met de helft aan cilinders :mrgreen:
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: e32 b12

Berichtdo 03 nov 2011, 22:19

Michiel schreef:
undifined1 schreef:
zerotolerance schreef:3 kilo.

3 kilo lichter is ook lichter, hij is alleen zwaar geworden door de motoren en alle hulpsystemen en luxe dingen. en als de 850 geen can netwerk had gehad was hij echt eneorm zwaar geworden. ik heb ergens gelezen hoeveel maar ik kan het niet meer vinden helaas
en het was meer bedoeld tegen alpinac1 omdat hij zei dat de e31 zwaar is gebouwd.


Wikipedia ;)


Of het E31 forum.

Maar het ging hier om een E32 B12 ;)
Offline

alpinac1

Die hard

  • Berichten: 482
  • Geregistreerd: zo 03 apr 2011, 21:08
  • Woonplaats: Pijnacker

Re: e32 b12

Berichtvr 04 nov 2011, 17:58

@jeffreypico,
als je alles gelezen had, wist je dat ik 5 jaar zelf een 850i gehad heb dus ik spreek uit ervaring.
Standaard gaat hij inderdaad al flink af en met een erg hoog koppel maar het is door het gewicht geen sportwagen.
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: e32 b12

Berichtvr 04 nov 2011, 18:24

maar de 850 is ook nooit bedoeld als sportwagen maar als autobahn cruiser en daar is hij uitermate geschikt voor. alleen de pers dacht dat het een sportwagen zou worden maar toen dat niet zo was, heeft de pers de auto toch wel een beetje afgekraakt.
Offline

alpinac1

Die hard

  • Berichten: 482
  • Geregistreerd: zo 03 apr 2011, 21:08
  • Woonplaats: Pijnacker

Re: e32 b12

Berichtvr 04 nov 2011, 19:48

en zo is het.
nu maar terug naar de e32? 8-)
Vorige

Keer terug naar Andere BMW's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron