hallo
Ik heb me net voorgesteld zie deze link.
viewtopic.php?f=11&t=7147
Heb de auto nu een week of 2 en het eerste weekend gelijk een km op 300 gereden dus de eerste problemen hebben zicht gemeld. dat is mooi wand problemen zijn er om op te lossen.
Ik zal al mijn problemen / vragen hier melden zodat jullie me mischien tips kunnen geven.
en eerst een lijsje met gedane dingen
-auto gewassen
-binnenkant grondig schoon gemaakt.
-motorolie / filter vervangen
-voorwiellager vervangen
-kleppen gestelt
Weer wat puntjes afgewerkt 13-10-2012
-Radiateur v.v
-sirene ingebouwd
-automaatolie + filter v.v
-koplampwissers/sproeiers gedemonteerd
-ruitensproeiers weer open gemaakt / afgesteld
-V-snaren v.v
-rubber busjes dynamo v.v
weer wat puntjes gedaan ( februari 2013 )
-radio antenne ( spriet ) gemonteerd
voor de apk
- claxon niet 1 tonig ( ja duh zelf sirine in gemaakt dus stekkertje op steken en klaar)
- stuurkogel rubber R gescheurd ( is inmiddels v.v)
- uitlaat lek. ( lekker bakken en braden en nu is die weer dicht)
Nu ik er toch aan bezig was gelijk de
-achter as rubbers v.v ( dus nu dwijlt die niet meer als het goed is)
- steekas rubber vervangen ( was zo goed als door)
- rvs pijpjes achterop de demper gelast ipv die roest buisjes
- differentieel olie ververst ( JAJA IK HEB EEN SPER DIFF
KON HEM GEWOON VERRIJDEN MET 1 STEEKAS ER ONDER VANDAAN.
- kachel motor v.v ( die had super veel speling in het huis en piepte en kraakte steeds harder)
- ( en inmiddels weer een lmm naar de kloten
2 bij het rijden op de snelweg suist het erg + de deur hangt scheef nu zit er veel speling op de deurscharnieren zijn deze makkelijk te vervangen of mischien alleen het pinnetje in het scharnier? tips zijn welkom.
3 Het motortje tikt wat Ik heb de kleppen al gesteld maar het is nog niet egt weg. verder niks bijzonders gezien onder het deksel. iemand enig iedee?
4 De cruis control werkt niet./ wat kan ik hier aan controleren ( waar zit bijv het relais etzz? )
5 De standkachel gaat niet aan maar blaast wel even kort bij het aanzetten ( ik vermoed te weinig gebruikt / oude benzine)
9 Bij de check control blijven de lampjes waswater / koelwater / motorolie aan terwijl dat allemaal op peil staat. hoeveel weerstand moeten die sensors hebben of wat kan ik daar aan meten / controleren?
Iedereen met iedeen / tips / ervaring met die problemen ik hoor het graag!!
Zovast bedankt
Wildhaguh
Ik heb me net voorgesteld zie deze link.
viewtopic.php?f=11&t=7147
Heb de auto nu een week of 2 en het eerste weekend gelijk een km op 300 gereden dus de eerste problemen hebben zicht gemeld. dat is mooi wand problemen zijn er om op te lossen.
Ik zal al mijn problemen / vragen hier melden zodat jullie me mischien tips kunnen geven.
en eerst een lijsje met gedane dingen
-auto gewassen
-binnenkant grondig schoon gemaakt.
-motorolie / filter vervangen
-voorwiellager vervangen
-kleppen gestelt
Weer wat puntjes afgewerkt 13-10-2012
-Radiateur v.v
-sirene ingebouwd
-automaatolie + filter v.v
-koplampwissers/sproeiers gedemonteerd
-ruitensproeiers weer open gemaakt / afgesteld
-V-snaren v.v
-rubber busjes dynamo v.v
weer wat puntjes gedaan ( februari 2013 )
-radio antenne ( spriet ) gemonteerd
voor de apk
- claxon niet 1 tonig ( ja duh zelf sirine in gemaakt dus stekkertje op steken en klaar)
- stuurkogel rubber R gescheurd ( is inmiddels v.v)
- uitlaat lek. ( lekker bakken en braden en nu is die weer dicht)
Nu ik er toch aan bezig was gelijk de
-achter as rubbers v.v ( dus nu dwijlt die niet meer als het goed is)
- steekas rubber vervangen ( was zo goed als door)
- rvs pijpjes achterop de demper gelast ipv die roest buisjes
- differentieel olie ververst ( JAJA IK HEB EEN SPER DIFF

- kachel motor v.v ( die had super veel speling in het huis en piepte en kraakte steeds harder)
- ( en inmiddels weer een lmm naar de kloten

2 bij het rijden op de snelweg suist het erg + de deur hangt scheef nu zit er veel speling op de deurscharnieren zijn deze makkelijk te vervangen of mischien alleen het pinnetje in het scharnier? tips zijn welkom.
3 Het motortje tikt wat Ik heb de kleppen al gesteld maar het is nog niet egt weg. verder niks bijzonders gezien onder het deksel. iemand enig iedee?
4 De cruis control werkt niet./ wat kan ik hier aan controleren ( waar zit bijv het relais etzz? )
5 De standkachel gaat niet aan maar blaast wel even kort bij het aanzetten ( ik vermoed te weinig gebruikt / oude benzine)
9 Bij de check control blijven de lampjes waswater / koelwater / motorolie aan terwijl dat allemaal op peil staat. hoeveel weerstand moeten die sensors hebben of wat kan ik daar aan meten / controleren?
Iedereen met iedeen / tips / ervaring met die problemen ik hoor het graag!!
Zovast bedankt
Wildhaguh
Laatst bijgewerkt door wildhaguh op vr 15 feb 2013, 22:39, in totaal 5 keer bewerkt.