marc735i schreef:Hi jongens bedankt voor de reacties het is echt een rammelend bonkend geluid zat ook meer aan lagerschalen
of olie pomp tedenken ik heb wel het idee als de motor echt heel warm is in lange file met klima aan of zo gaat het olie lampje wel een aan
en dan was het geluid er ook kan je de lagerschalen vervangen zonder het blok eruit tehalen en wat voor lagerschalen
ivm diktes moet ik dan de org maat nemen of overmaat ps als de motor koud is en ik start hem voor het eerst knippert het olie lampje even
ik hoop dat ik zo wat meer duidelijkheid heb gegeven dus hoop dat iemand me nog kan melden mvg marc
De situatie met het lampje van je olie heb ik ook gehad,was bij mij een kwestie van schoon maken een hij heeft het daarna niet meer gedaan.
Lagerschalen kan je vervangen zonder je blok eruit te halen.
Je moet wel zorgen dat je blok met een ketting of hijsbanden je blok kan laten hangen en onder het subframe los halen.
Dan kan de carterpan eronderuit.maarje moet ook de beugel waar je dynamo aanzit ook los halen anders kom je niet bij de schroefjes van de carter.
Als je er aan begint dan zijn de drijfstangbouten 55NM en de krukas 60NM om aan te draaien.
Succes