Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
Plaats een reactie

motorisch probleem advies nodig

ma 29 jul 2013, 18:02

Help ik ging van de week naar me motor luisteren maar er zit een vreemde rammel in meer een bonk geluid
klinkt volgens mij onder uit het blok het geluid komt harder voor stationair met de olie dop er af
echt een naar geluid het is niet contineu maar onregelmatig kop is 5000 km geleden gereviseerd
wat kan dit zijn is er iemand die zo iets heb meegemaakt gebruik 10-40 olie en hij verbruikt niks
mvg marc :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:

Re: motorisch probleem advies nodig

ma 29 jul 2013, 18:11

Lagerschalen ?

ma 29 jul 2013, 18:54

Niet geheel voor de hand liggende oorzaak kan zijn, een gammele hydropomp, die zit onder op het blok gebout.

Onlangs tegen gekomen, met 4 man dachten we allen aan lagerschalen.

Als schalen slecht zijn, kan je dat vaak ook zien als je een oliedrukmeter aansluit op de oliedruksensor achter op de kop.
Olie lampje gaat wel direct uit als de motor loopt?

Lagerschalen kunnen (bij een E28) vervangen worden met ingebouwde motor, als alleen de schalen brak zijn, schalen set krukas en drijfstangen, kosten om en nabij de 200 euro.

ma 29 jul 2013, 19:19

nog een niet voor de hnd liggende oorzaak kan een gescheurd uitlaatspruitstuk zijn

ma 29 jul 2013, 20:38

Hi jongens bedankt voor de reacties het is echt een rammelend bonkend geluid zat ook meer aan lagerschalen
of olie pomp tedenken ik heb wel het idee als de motor echt heel warm is in lange file met klima aan of zo gaat het olie lampje wel een aan
en dan was het geluid er ook kan je de lagerschalen vervangen zonder het blok eruit tehalen en wat voor lagerschalen
ivm diktes moet ik dan de org maat nemen of overmaat ps als de motor koud is en ik start hem voor het eerst knippert het olie lampje even
ik hoop dat ik zo wat meer duidelijkheid heb gegeven dus hoop dat iemand me nog kan melden mvg marc

ma 29 jul 2013, 21:59

marc735i schreef:Hi jongens bedankt voor de reacties het is echt een rammelend bonkend geluid zat ook meer aan lagerschalen
of olie pomp tedenken ik heb wel het idee als de motor echt heel warm is in lange file met klima aan of zo gaat het olie lampje wel een aan
en dan was het geluid er ook kan je de lagerschalen vervangen zonder het blok eruit tehalen en wat voor lagerschalen
ivm diktes moet ik dan de org maat nemen of overmaat ps als de motor koud is en ik start hem voor het eerst knippert het olie lampje even
ik hoop dat ik zo wat meer duidelijkheid heb gegeven dus hoop dat iemand me nog kan melden mvg marc

De situatie met het lampje van je olie heb ik ook gehad,was bij mij een kwestie van schoon maken een hij heeft het daarna niet meer gedaan.
Lagerschalen kan je vervangen zonder je blok eruit te halen.
Je moet wel zorgen dat je blok met een ketting of hijsbanden je blok kan laten hangen en onder het subframe los halen.
Dan kan de carterpan eronderuit.maarje moet ook de beugel waar je dynamo aanzit ook los halen anders kom je niet bij de schroefjes van de carter.
Als je er aan begint dan zijn de drijfstangbouten 55NM en de krukas 60NM om aan te draaien.

Succes

ma 29 jul 2013, 22:02

De oude schalen geven aan welke je moet halen,doe dit wel bij de BMW de schalen zijn niet de hoofdprijs.
En de kleuren blauw en rood kunnen zowel boven als beneden.

Mvg.jeffrey

ma 29 jul 2013, 22:23

Jongens hartstikke bedankt nu weet ik hoe en wat moet het eerst natuurlijk los halen nu weet ik iets over de lagerschalen aantrek koppel en hoe en wat gr

ma 29 jul 2013, 22:37

Je kan met de oude schalen ook gewoon naar een goed revisiebedrijf gaan.

Om de bovenste schalen er uit te halen moet je een kunstof drevel gebruiken, dan beschadig je ook niks met los en vast tikken.

Ook de airco snaar moet eraf anders hou je spanning op krukas en krijg je het bovenste lagerschaaltje van de voorzijde er wel uit maar er niet meer ( op een normale manier) in.

Lagerschalen loop vlak insmeren met speciaal vet voor montage, achterzijde van de schaal droog laten.
Plaats een reactie