PayDay schreef:baur323 schreef:Door de lange overhang Vd kont is het niet de fijnste trekauto.
Ik moet zeggen dat ik met mij 745 met niveauregeling daar eigenlijk geen hinder van ondervind...
Levi728i schreef:Gaat dit lukken? Want ik heb geloof ik ooit eens foto's gezien op het forum waar iemand met zijn e23 en andere wagen heeft getrokken.
Waarom zou dit niet lukken? Trekgewicht van een e23 is 650 kg ongeremd (alhoewel er ook veel zijn met 750 kg ongeremd) en 1600 geremd (ook hier zijn er die soms meer op kenteken hebben staan...)
Ik zou me eerder druk maken of je wel met dit gewicht mag rijden. Heb je het juiste rijbewijs?
Ha, met nivoregeling heb je wel een groot voordeel. De grote overhang maakt wel dat je wat meer 'onrust' in de kont hebt. de zijdelingse bewegingen zijn net iets te veel, zeker ook omdat je feitelijk veel te zwaar beladen bent.
Een beetje trailer weegt al snel 600kg, en een beetje e23 met wat benzine en rommel ook 1600. Totaal hangt er eerder 2200kg aan de haak dan minder..
BMW gaf voor handgeschakelde 735's 2000kg op, voor de automaten altijd max 1600.
Nu is het best te doen, ik heb zeer frequent deze dingen op de trailer, maar zorg er voor dat je schokbrekers achter en je remmen in goede staat zijn.
Met automaat rijden is erg fijn, maar zorg ervoor dat je eerder wat hogere toeren draait dan ultiem laag. Immers de oliepomp draait mee op toeren..hoe meer toeren hoe meer rondpompen (koeling!!)
Op de vlakke autobaan gaat het prima, maar vooral met wegtrekken en omhoog even terug in 2 of 3 handmatig!
Een rijbewijs met E toevoeging is natuurlijk een evidente zaak. Zonder ben je echt totaal onverzekerd..
Met E ben je alleen maar te zwaar, dat is een heel ander vergrijp.